به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید نصیرایی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: چرا باید وضعیت اقتصادی کشور اینگونه باشد؛ دولت، مجلس و قوه قضاییه توجه لازم را به امور نداشته اند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند کشور ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی است پس چرا وضعیت بازار اینگونه است مگر آقایان در این جامعه زندگی نمی کنند؟
وی تصریح کرد: چرا در این وضعیت یک جوان 31 ساله باید بتواند یک شبه ده ها میلیارد تومان سوء استفاده کند، آیا آرایش مسئولان آرایش جنگی است در برابر این جنگ تمام عیاری که رهبر به آن تاکید دارند.
خطیب جمعه بیرجند گفت: مسئولان باید به این مسایل توجه کنند و مردم هم وقتی تلاش مسئولان را ببینند مسلم اگر جایی نقصی هم باشد، می پذیرند.

**مردم در صحنه حضور دارند
وی با بیان اینکه مردم هر جایی که لازم است حضور دارند افزود: قوه قضاییه کجاست، چرا دادگاه صحرایی ندارید، چرا با مفسدان اقتصادی طوری برخورد نمی کنید که برای مردم ملموس باشد؟
حجت الاسلام نصیرایی اظهار داشت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کجا هستند، مردم باید ببینند شما با همه وجود هستید، چرا باید قیمت ها یک ساعته افزایش پیدا کند، چرا عده ای با ارز دولتی واردات می کنند و با قیمت آزاد می فروشند یا احتکار می کنند.
وی گفت: تا کی باید مردم تحمل کنند واقعا انسان شرم و حیا می کند از برخی افراد که در این نظام اسمشان مسئول است.
امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: دشمنان باید بدانند این مردم همان مردمان دوران انقلاب، فتنه ها، منافقین، بنی صدر، قائم مقام رهبری و جنگ تحمیلی هستند و این بار نه تنها پوزه بلکه گردن شما را خواهند شکست.
وی افزود: مسئولان حواس خود را خوب جمع کنند بخصوص کسانی که نقش نظارتی دارند مسایل را جدی مراقبت کنند که عملکردشان به حساب نظام نوشته نشود.
حجت الاسلام نصیرایی گفت: اگر قوه قضاییه کار خود را به خوبی انجام ندهد عملکرد آنها بر دوش نظام خواهد بود و مردم هم در کنار مسئولان باید توجه خاصی به مسایل پیش رو داشته باشند.

** گرانفروشی نشود
وی اضافه کرد: چرا بازاریانی که از قبل اجناسی را در انبار دارند با گرانی بازار باید به قیمت روز بفروشند یا اینکه عده ای پول ها را به دلار یا طلا تبدیل می کنند؛ آیا واقعا این دستور اسلام است.
خطیب جمعه بیرجند با اشاره به ایام شوال و یادآوری جنگ احزاب اظهار داشت: در جنگ احزاب تمام کفر در برابر حق ایستاد و سپاه سه هزار نفری اسلام در مقابل 10 هزار نفر ایستادگی کرد و نصرت الهی حاکم شد.
وی گفت: در آن زمان هم عده ای در سپاه اسلام دل مردم را خالی می کردند و امروز هم همان افراد وجود دارند و می گویند در برابر این همه مشکل تا کی ایستادگی، اما باید بدانند که صبر و توکل مسلمانان باعث نصرت الهی خواهد شد.
حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: امروز هم در جای جای اسلام از عراق و سوریه تا یمن کفار تمامی منفذها را بسته اند اما باید بدانند که مسلمان واقعی از استقامت در برابر کفر دست بر نمی دارد و همواره به دنبال حفظ نصرت الهی است.
وی همچنین درخشش جوانان ایرانی در ورزش فوتبال را حایز اهمیت دانست و افزود: مسئولان باید بدانند که هر جا به جوانان اعتماد کردند این جوانان خوش درخشیدند.
وی گفت: مقام معظم رهبری دوبار پیام تبریک برای این جوانان فرستادند و این درخشش مورد تمجید و ستایش فوتبال ایران در عرص بین الملل قرار گرفت که باید از این پس به جوانان میدان داد تا با ایجاد اعتماد به نفس شاهد درخشش در همه حوزه ها باشیم.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.