به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان افزود: آلوده کردن جامعه به اعتیاد همان طرحی است که دشمنان از ابتدای نفوذ استعمارگران در کشورهای اسلامی پیش گرفتند.
وی گفت: در آن دوران دشمن تریاک را وارد کشور کرده و توسعه می داد، مواد مخدر را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می داد در عوض سوخته آن را گران قیمت از مردم خریداری می کردند.

** خطر عوامل اعتیاد از ترور بدتر است
وی با تاکید بر اینکه خطر عوامل اعتیاد از ترور بدتر است، اظهار داشت: تروریست ها و منافقان به گونه های مختلف حدود 17 هزار از بهترین مردان ما را در ابتدای انقلاب ترور کردند اما خطر ترور با همه زشتی خود از اعتیاد کمتر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: ترور ضایعه بزرگ و دردناکی است چون امنیت از جامعه گرفته می شود اما در اعتیاد آبرو، ناموس، دین، زندگی و وجدان فرد نابود می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: فردی که به نحوی معتاد مواد مخدر طبیعی، صنعتی، شرب خمر و سایر اعتیادها می شود به مرگ تدریجی دچار می شود که بعد از نابودی ناموس، زندگی، وجدان، دین و آبرو در نهایت به عنوان تفاله ای کنار زباله دان مرده و توسط شهرداری جمع آوری می شود.
وی مسئولیت مجموعه مبارزه با مواد مخدر در راستای حفاظت از جامعه، جوانان و اقشار مختلف مردم را بسیار بزرگ و با اهمیت دانست و گفت: آثار کار این مجموعه خیلی مشهود نیست چون هدفی که انجام نشده قابل ارزیابی نیست اما اگر در این کار سهل انگاری شده و دشمن در توسعه مواد مخدر موفق و در جای جای زندگی مردم نفوذ کند فاجعه پیش می آید.
وی عنوان کرد: به اذعان مسئولان پارسال 47 تن مواد مخدر در استان کشف شد لذا آنچه باید بیشتر به آن توجه کرد اینکه در جبهه مبارزه با مواد مخدر تقابل های فیزیکی تنها نباشد.
وی اضافه کرد: در سطوح مختلف جامعه والدین، معلمان مدارس، اساتید دانشگاه و سایر موارد در انواع مراسم به صورت های مختلف باید معضل اعتیاد را برای جمعیت غافلی که نسبت به آن بی توجه هستند توجیه کنند.
امام جمعه بیرجند گفت: موضوع اعتیاد به مواد مخدر باید به همان میزان که یک مار یا عقرب برای مردم ترسناک است، پرخطر شناخته شده و جامعه همان حس را نسبت به آن داشته باشند.
عبادی اظهار داشت: مار یا عقرب تنها جان فرد را می گیرد اما مواد مخدر، غیرت، مال، آبرو، وجدان و همه هستی فرد را می گیرد لذا از مار یا عقرب بسیار خطرناک تر است.
وی عنوان کرد: می توان در این زمینه رومان یا داستان گفت تا از ابتدای سنین کودکی فرزندانمان در خصوص خطرات این معضل بزرگ اجتماعی با خبر باشند و همه با هم بتوانیم در مقابل دشمنی که می گوید همه گزینه ها روی میز ماست پیروز شویم.
امام جمعه بیرجند افزود: کسانی که از آنها به جامعه جهانی تعبیر می شود همان کشورهای منشا مواد مخدر و سایر توطئه ها از جمله گرانی ها و ظلم و ستم به مردم هستند.
عبادی گفت: گفته می شود از وقتی آمریکایی ها وارد افغانستان شد تولید مواد مخدر 10 برابر افزایش یافته است این در حالیست که گاهی در این کشور زمین های کشاورزی کشت تریاک را به صورت نمادین آتش می زنند.
وی ادامه داد: زمین هایی به آتش کشیده می شود که قبلا مواد را از آن بیرون کشیده اند تمام کار دشمن از جمله حقوق بشر، مبارزه با مواد مخدر و قانون شکلک درآوردن است و به هیچ چیز پایبند نیستند.
وی بیان کرد: در ابتدای امر عامل ورود مواد مخدر به کشور انگلیس بود و اکنون سرکرده همه این فتنه ها آمریکاست که به هر طریق و بهانه ای در کشورهای هدف نفوذ می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی آمریکا بر خلاف قانون به 50 کشور جهان به بهانه های واهی تجاوز کرد و امروز اوکراین و یمن نیز بر آن افزوده شده اند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.