مولوی غلام حیدر فاروقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون که بیت المقدس در اشغال صهیونیست ها قرار گرفته بر همه مسلمانان واجب است که برای آزادی آن تلاش کنند.
وی اظهار داشت: امسال شرکت در راهپیمایی روز قدس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید همه مسلمانان در این راهپیمایی شرکت کنند.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه ترامپ سفارت خود را به بیت المقدس منتقل و آنجا را به عنوان پایتخت اسرائیل تایید کرده، امسال شرکت در راهپیمایی روز قدس از ویژگی خاصی برخوردار است.
وی افزود: از طرفی هم شهادت تعداد زیادی از مردم فلسطین که تاکنون بی سابقه بوده اهمیت راهپیمایی روز قدس را بیشتر کرده است.
مولوی فاروقی با تاکید بر حضور گسترده همه مسلمانان در راهپیمایی روز قدس یادآور شد: اهل سنت نیز طبق روال هر سال در این راهپیمایی شرکت می کنند.
امام جمعه اهل سنت بیرجند روز جهانی قدس را متعلق به همه مسلمانان دانست و گفت: در صورت امکان حتی باید همه کشورهای مسلمان نیروی مشترکی داشته باشند که با زور اشغالگران را وادار به ترک سرزمین های اشغالی و خصوصا قبله اول مسلمان کنند.
وی افزود: شرکت در راهپیمایی قدس یک وظیفه برای مسلمانان است که باعث تقویت روحیه فلسطینی ها و تضعیف اسرائیل شده و آنان متوجه می شوند که مسلمانان تا آزادی قدس از پا نخواهند نشست و سکوت نخواهند کرد.
ع.ب* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.