به گزارش ایرنا محمدرضا فخر، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با سالروز فتح خرمشهر بانگ مقاومت و پیروزی به طور همزمان با سراسر کشور در استان نواخته می شود.
وی ادامه داد: سوم خرداد یکی از مقاطع پر افتخار دوران دفاع مقدس است که با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس و آزادسازی پنج هزار و 400 کیلومتر از خاک کشور، حماسه ای بزرگ در دفتر انقلاب اسلامی نوشته شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه رزمندگان خراسان جنوبی در قالب سه گردان به فرماندهی شهیدان رجبعلی آهنی، محمد حسین فایده و محمد جواد آخوندی نقش تعیین کننده ای در آزادسازی خرمشهر داشتند 40 عنوان برنامه محوری در سراسر استان به پاسداشت این حرکت عظیم برگزار می شود.
وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند« ما توانستیم بر رژیم بعث به پیروزی برسیم» افزود: بر همین اساس بنیاد حفظ آثار با شعار ما توانستیم محور اقدام های سالانه خود را در محور منویات معظم له قرار داده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری همایش بزرگ مقاومت ایثار و پیروزی در این ایام خبر داد و گفت: سردار رستگار پناه رئیس پژوهشکده امنیت پایدار دانشگاه امام حسین سخنران محوری این همایش خواهد بود.
به گفته وی طرح ملی سبک زندگی جهادی از پنجم خرداد ماه به صورت ویدئو کنفرانس و با استفاده از اساتید کشوری در استان به صورت سراسری برگزار خواهد شد که امید است تاثیر مثبتی بر روند زندگی و جامعه داشته باشد.
وی در ادامه همایش درس ها و عبرت ها، حماسه آفرینان، رونمایی از نماهنگ چشم انتظار، بانگ مقاومت، صبحگاه مشترک، تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، غبارروبی مزار شهدا، جشنواره پرواز، و کرسی های آزاد اندیشی را از مهمترین برنامه های محوری در این ایام بیان کرد.
رزمندگان خراسان جنوبی در گردان های مالک اشتر و ابوذر در عملیات بیت المقدس حضور داشتند که 18 شهید و هفت جانباز هدیه حضور 95 درصدی رزمندگان استان در این گردان ها بوده است.
سوم خرداد ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
3215 * 6054
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.