به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز پنجشنبه در نشست برنامه ریزی برای بزرگداشت فتح خرمشهر در استان البرز افزود: براین اساس ، امسال مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر باید با رویکرد 'ما می توانیم' برگزار شود.
استاندار البرز گفت: شعار' ما می توانیم ' باید با رویکرد خاص شعار سال و حمایت از کالای ایرانی همراه شود.
وی با تبریک و شادباش اعیاد شعبانیه و روز ارتش به تمام دلاوران نیروهای مسلح افزود: این روز یادآور اقتدار، هماهنگی و همدلی تمامی بخش های کشور است.
وی ادامه داد: اوایل پیروزی انقلاب که 8 سال دفاع مقدس به جمهوری اسلامی تحمیل شد، هنوز بخش های مختلف کشور و همچنین نهادهایی همچون بسیج و سپاه شکل نهایی نگرفته بود، به تعبیر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی خرمشهر را خدا آزاد کرد.
نجفی گفت: برای برگزاری مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر باید بسترهای حضور مردم و نقش آفرینی جوانان فراهم شود چراکه مردم برای برپایی جشن ها و مراسم ملی و مذهبی راغب و پیشقدم بوده اند.
استاندار البرز آماده سازی فضای شهر توسط شهرداری ها، متناسب با دوران دفاع مقدس و ایجاد شور و نشاط را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: این روزها فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه محسوب می شود.
وی گفت: برخی از کشورها حتی با بهانه های جزیی و یادآوری تعرض های کوچک، به دنبال اسطوره سازی هستند و در این رابطه نیز با بزرگنمایی اقدامات و همراهی مردم موفق نیز عمل کرده اند.
نجفی افزود: ایران اسلامی به خصوص پس از پیروزی انقلاب بارها مورد تعرض متجاوزان قرار گرفته و با اقتدار و سربلندی از تنگناها خارج شده بنابراین با بهره برداری از فرصت های موجود باید چنین افتخاراتی را به درستی به گوش جهانیان رساند.
وی با اشاره به لزوم مناسب سازی فضای شهر برای یادآوری دلاورمردی ها و ایثارگری های رزمندگان بویژه در حماسه آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: در این ایام دیدار مدیران و مسئولان با خانواده های شهدا و ایثارگران، حضور و گلباران مزارشهدا مورد تاکید است.
در این نشست اعضای ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر گزارشی از برنامه های خود ارائه داده و برای همراهی با سایر دستگاه ها اعلام آمادگی کردند.
پیروزی شگفتی ساز خرمشهر در سوم خردادماه سال 61 توسط رزمندگان با پایمردی رزمندگان اسلام تحقق یافت.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.