به گزارش ایرنا رضا سلم آبادی روز سه شنبه در نشست خبری با تاکید بر اینکه رفع فقر از عهده یک سازمان خارج است افزود: کمک های دولتی در تامین معیشت، مستمری، مسکن و جهیزیه مددجویان وجود دارد ولی این کمک ها کامل کننده نیست.
وی با بیان اینکه همه مسئولان باید پای کار باشند گفت: امسال به منظور برقراری بهتر عدالت مصمم هستیم ارتباط با موسسه ها و بنگاه های اقتصادی که دستی به خیر دارند را افزایش دهیم.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی، ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی برای این ارتباط گیری دانست و گفت: با نشان دادن پیچیدگی های محرومیت در استان تلاش خواهیم کرد به شکل حرفه ای مردم، نخبگان و... را با مقوله محرومیت زدایی درگیر کنیم.
وی تصریح کرد: از این طریق فاصله بین فقیر و غنی کاهش می یابد و سرچشمه هایی که فقر را تولید می کند، شناسایی و رفع خواهد شد.
سلم آبادی با تاکید بر تبلیغ مشارکت اجتماعی به صورت فراگیر افزود: در ماه مبارک رمضان همه اقشار را دعوت به سفره اندازی برای فقرا می کنیم.
وی با بیان اینکه 70 درصد افراد مراجعه کننده به موسسه های خیریه، مددجوی امداد نیز هستند گفت: اگر منابع مالی این موسسه ها با کمیته امداد مشترک شود، توانمندسازی دو مجموعه نیز ادغام شده و در زمان کوتاهی خدمات با کیفیت بهتر به خانواده ها می رسد.

** 13 هزار مسکن غیر مقاوم روستایی در خراسان جنوبی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از وجود 13 هزار مسکن غیر مقاوم روستایی در روستاهای استان خبر داد و گفت: اگرچه در روستاهای استان فقر مطلق مشاهده نمی شود اما فقر نسبی از جمله مسکن نامقاوم وجود دارد که برای رفع آن به جذب کمک های خیران و تسهیلات کمیته امداد نیاز است.
وی تغذیه 6 هزار کودک زیر 6 سال، درمان بیماران سالمند و صعب العلاج و اهدای یکهزار و 400 جهیزیه به نیازمندان را از برنامه های امسال کمیته امداد عنوان کرد و افزود: اگر سهم موسسه ها به این امور اضافه شود کمک ها هدفمندتر خواهد بود.
وی به اهدای 200 سری جهیزیه با کمک قرارگاه شهید ناصری و آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: این مشارکت ها تجربه خوبی بود چرا که افزایش سهم دریافتی برای هر جهیزیه باعث کاهش قیمت تمام شده خرید لوازم خانگی شد.
سلم آبادی تصریح کرد: امسال سرانه کمیته امداد برای هر سری جهزیه 2 میلیون تومان است اما اگر موسسات خیریه نیز پای کار بیایند این سرانه را می توان به چهار میلیون تومان افزایش داد.
وی گفت: از طریق ارتباطی که با تجار به منظور تحرک هدفمند در خارج از استان برقرار شده، 120 میلیون تومان از 6 نفر که پایگاه اجتماعی قوی دارند، جذب شد.
وی افزایش چهار هزار نفری حامیان را از دیگر برنامه های امسال عنوان کرد و گفت: برای این منظور نشست هایی با خیران در داخل و خارج استان برگزار شد که نتیجه بخش نیز بوده است.

** 80 درصد خدمات کمیته امداد متناسب با نیاز محرومان خواهد بود
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه 80 درصد خدمات امسال متناسب با نیاز محرومان خواهد بود اظهار امیدواری کرد: با ایجاد نشاط معنوی از طریق خطبا، فضای مجازی و رسانه ها برنامه های هدف گذاری شده محقق شود.
وی به عملکرد حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 32هزار خانوار مستمری و معیشت بگیر تحت حمایت امداد هستند و یکهزار و 200 خانوار تا پایان سال گذشته در نوبت حمایت بودند که 300 نفر زیر پوشش قرار گرفتند و بقیه نیز تا تیرماه به چتر حمایتی امداد اضافه می شوند.
وی بیمه شدن یکهزار و 186 زن سرپرست خانوار، توزیع بسته های تغذیه برای سه هزار کودک زیر 6 سال در مناطق محروم، برقراری بسته های غذایی برای بیماران و سالمندان و بهسازی کارگاه های اشتغال را از برنامه های سال جدید کمیته امداد برشمرد و گفت: بانک بیماران صعب العلاج نیز امسال تکمیل می شود که تاکنون نام 2 هزار بیمه در این سامانه ثبت شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به برنامه این نهاد در حوزه درمان افزود: علیرغم اینکه توانمندسازی خانواده ها در این حوزه دنبال خواهد شد، طرح پژوهشی برای کشف علت برخی از بیماری های صعب العلاج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه سهم مردم در برنامه های محرومیت زدایی کمیته امداد کمتر از 19 درصد است تصریح کرد: میانگین ماهانه کمتر از 2 میلیارد و 897 میلیون تومان کمک های مردمی توسط کمیته امداد استان جمع آوری می شود که این رقم برای حل مشکلات اساسی ناچیز است.
وی گفت: سال گذشته 34 میلیارد و 760 میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شد که 34درصد این کمک ها معادل 11 میلیارد و 754 میلیون تومان در طرح اکرام ایتام و محسنین مستقیما به حساب یتیمان رفته و امداد هیچ نقشی در خرج آن نداشته است.
سلم آبادی بیان کرد: همچنین از کمک های مردمی جمع آوری شده، 13 درصد معادل چهار میلیارد و 605 میلیون صدقات بوده که کمیته امداد توانسته است از آن در رفع نیازهای اساسی محرومان هزینه کند.
وی با بیان اینکه 45 درصد این مبلغ به ارزش 15 میلیارد و 872 میلیون تومان کمک های مبتنی بر نیاز بوده است گفت: این رقم نیز در حوزه های درمان، مسکن، جهیزیه و... هزینه شده است که 8 میلیارد تومان آن صرف خرید سبد کالا شد.
سلم آبادی با اشاره به اینکه حوزه مددکاری امداد امسال به مراکز برون سپاری با اولویت سالمندان واگذار خواهد شد عنوان کرد: در حال حاضر 675 خانواده زندانی در سطح استان از خدمات امداد بهره مند می شوند.
ع.ب*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.