نظر افضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان نهبندان در حوزه های معادن، گردشگری، دامپروری و کشاورزی ظرفیت های عظیمی داشته که امیدواریم با برگزاری همایش هایی مثل همایش توسعه و فرصت های سرمایه گذاری این ظرفیت ها بالفعل شده و زمینه اشتغالزایی و تثبیت جمعیت را در منطقه فراهم کند.
وی اظهار کرد: برای ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران شرکت کننده در همایش باید مشوق های لازم از طرف مسئولان به آنها ارائه شود.
وی گفت: ارائه وام های کم بهره، معافیت های مالیاتی و ... از مشوق هایی است که برای سرمایه گذار انگیزه و جذابیت برای کار ایجاد می کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای محصولات نهبندان مانند گرانیت سبز باید بازار خارجی پیدا شود و خدمات لازم مثل برق، گاز و ... ارائه شود تا فرآوری این محصولات صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی افزود: نهبندان از شهرستان هایی است که جاذبه های گردشگری کم نظیر مانند کوه های مریخی، کویر دهسلم و آسبادها را داشته که ظرفیت خوبی برای شکوفا شدن حوزه گردشگری این شهرستان ایجاد کرده است.
افضلی گفت: تا وقتی در منطقه نهبندان سرمایه گذاری نشود تثبیت جمعیت ایجاد نمی شود و اگر از ظرفیت های موجود در نهبندان به درستی استفاده شود قطعا اشتغال زایی و تثبیت جمعیت محقق می شود.
وی اظهار کرد: شیر شتر، روغن بنه و روغن زیتون نهبندان کیفیت منحصر به فرد دارد و از دیگر نقاط به دلیل فتوسنتز آفتاب و عوامل طبیعی دیگر بهتر است که باید به درستی معرفی شوند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر منطقه ویژه اقتصادی در نهبندان ایجاد شود مشوق های لازم برای سرمایه گذاران را خواهد داشت و به دنبال ایجاد این منطقه در شهرستان هستیم.
همایش توسعه و فرصت های سرمایه گذاری نهبندان با حضور سرمایه گذارانی از کشورهای چین، ایتالیا، پاکستان و افغانستان و 200 فعال اقتصادی 22 اردیبهشت ماه جاری در این شهرستان با 200 کیلومتر فاصله از مرکز استان برگزار می شود.
این همایش با هدف جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه با توجه به پتانسیل های غنی معدنی، کشاورزی و دامپروری و جاذبه های کم نظیر گردشگری و نیز زمینه های مساعد استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر برگزار می شود.
نهبندان با بیش از 10 هزار نفر شتر، قطب پرورش و تولید انواع فرآورده های لبنی و گوشتی شتر و کاشت و برداشت زیتون است.
این شهرستان همچنین دارای گنجینه ای از معادن مشتمل بر 22 ماده معدنی و سنگ های فلزی و غیر فلزی با ذخایر بیش از 70 میلیون تن است.
گرانیت سبز نهبندان شهرت جهانی دارد و یکی از استعدادهای بالقوه این شهرستان برای جذب سرمایه گذاران از سراسر جهان است.
نهبندان دارای اولین اثر طبیعی ثبت جهانی کویر لوت و کویر یلان و دارای آثار تاریخی آسبادها است که در شرف ثبت جهانی است.
کلوت یا کوه های مریخی نهبندان و روستاهای دهسلم و حیدرآباد با جاذبه های طبیعی و تاریخی در دل کویر لوت، چشم اندازهایی کم نظیر را برای گردشگران فراهم کرده است.
این همایش به همت استانداری خراسان جنوبی، سازمان سرمایه گذاری، کمک های اقتصادی و فنی ایران، سازمان همیاری شهرداری های استان، شورای شهر و سایر دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد.
در حاشیه همایش توسعه و فرصت های سرمایه گذاری نهبندان قرار است برگزارکنندگان، توانمندی های معدنی، دامپروری به ویژه در عرصه پرورش شتر و گردشگری را معرفی کنند.
همچنین نمایشگاهی تخصصی در این زمینه ها برپا و تفاهم نامه هایی بین مدیران استانی و سرمایه گذاران امضا می شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.