به گزارش ایرنا فرماندار نهبندان در آیین افتتاح این همایش گفت: جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه با توجه به پتانسیل های غنی معدنی، کشاورزی و دامپروری و جاذبه های کم نظیر گردشگری و نیز زمینه های مساعد استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر از اهداف این همایش است.
اصغر نظافت اظهار کرد: امروز داشته های این شهرستان را معرفی می کنیم و سرمایه گذاران با همت خود می توانند با سرمایه گذاری زمینه رشد این منطقه را فراهم کنند.
وی افزود: توسعه خوشه صنعتی برای توسعه نهبندان مهم است و یکی از وظایف حاکمیتی شناسایی ظرفیت ها و تامین زیرساخت برای تولید ثروت و ارزش افزوده است.
وی با بیان اینکه فعالیت های معدنی و تبدیلی یکی از راه های توسعه و رشد در کشور است، ادامه داد: این شهرستان با دارای بودن 111 معدن رتبه دوم استانی را از این لحاظ دارد و گردشگری در این منطقه ارزان و فرصت خوبی برای خلق ثروت است.
شهرستان نهبندان در جنوب خراسان جنوبی با فاصله 200 کیلومتر از مرکز استان در شرقی ترین نقطه کشور واقع است و یکی از نقاط کمتر برخوردار از حیث وضعیت اقتصادی و در عین حال غنی از لحاظ فرصت های سرمایه گذاری از جمله معادن و سنگ های تزئینی و اماکن بی بدیل گردشگری به شمار می رود.
بیش از 200 نفر از فعالان اقتصادی در این جلسه با بررسی راه های سرمایه گذاری و شناخت منابع موجود و زمینه های مستعد شهرستان، طرح های خود را ارائه می کنند.
سرمایه گذارانی از کشورهای چین، ایتالیا، پاکستان و افغانستان در این همایش شرکت دارد و فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه را بررسی می کنند.
نهبندان با بیش از 10 هزار نفر شتر، قطب پرورش و تولید انواع فرآورده های لبنی و گوشتی شتر و کاشت و برداشت زیتون است.
این شهرستان همچنین دارای گنجینه ای از معادن مشتمل بر 22 ماده معدنی و سنگ های فلزی و غیر فلزی با ذخایر بیش از 70 میلیون تن است.
گرانیت سبز نهبندان شهرت جهانی دارد و یکی از استعدادهای بالقوه این شهرستان برای جذب سرمایه گذاران از سراسر جهان است.
نهبندان دارای اولین اثر طبیعی ثبت جهانی کویر لوت و کویر یلان و دارای آثار تاریخی آسبادها است که در آستانه ثبت جهانی قرار دارد.
کلوت یا کوه های مریخی نهبندان و روستاهای دهسلم و حیدرآباد با جاذبه های طبیعی و تاریخی در دل کویر لوت، چشم اندازهایی کم نظیر را برای گردشگران فراهم کرده است.
همایش یکروزه « توسعه و فرصت های سرمایه گذاری نهبندان» به همت استانداری خراسان جنوبی، سازمان سرمایه گذاری، کمک های اقتصادی و فنی ایران، سازمان همیاری شهرداری های استان، شورای شهر و سایر دستگاه های اجرایی در این شهرستان در حال برگزاری است.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
٧٥٥٩ * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.