به گزارش ایرنا علی هاشمی در آیین افتتاح فاز دوم مزرعه پرورش شترمرغ بنیاد تعاون در زندان بیرجند افزود: 40 درصد زندانیان استان زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند.
وی ادامه داد: وظیفه ما اجرای حکم حبس و نگهداری از زندانی است چون با انسان اشرف مخلوقات سروکار داریم اصلاح و تربیت همنوع ما از اهمیت زیادی برخوردار است.
هاشمی بیان کرد: به هر دلیلی شاید فردی وارد زندان شود دشمن و بیگانه برای جوانان و ایجاد آسیب ها طراحی و نقشه پردازی کرده و یک لحظه غافل نمی شوند.
وی با بیان اینکه 98 درصد اعتبارات زندان ها در بخش وظیفه هزینه می شود، اظهار کرد: با تلاش مضاعف همکاران جزیره ای فکر نمی کنیم و تافته جدا بافته خود را نمی بینیم همه با هم یکی هستیم چون هدف یکی است و آن کمک به همنوع است.
وی یادآور شد: در این مجموعه هر کس به هر طریق تلاش می کند زندانیان بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشند.
وی به فعالیت های بنیاد تعاون اشاره کرد و افزود: این بنیاد با هدف حمایت از زندانیان و خانواده های آنها طبق ضوابط و مقررات برای انجام خدماتی از قبیل اشتغال، حرفه آموزشی و ... به وجود آمده است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی امنیتی زندان های خراسان جنوبی بیان کرد: از مسئولان درخواست داریم به هر طریقی فکری، مالی یا معنوی به زندانیان استان کمک شود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 26 روحانی در زندان های استان به امور فرهنگی و مذهبی می پردازند و پنج سال متوالی در این زمینه برتر کشور بوده ایم.
هاشمی اظهار کرد: سال گذشته با همکاری فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی و صنایع دستی و کشاورزی 153 دوره آموزشی برای سه هزار و 475 نفر برگزار شد.
وی ادامه داد: از این تعداد، سه هزار و 27 نفر در آزمون شرکت کردند که بیش از 2 هزار گواهینامه مهارت دریافت کردند.
مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: بدون شک می توان ادعا کرد یکی از مهمترین عوامل بازدارنده جرم و جنایت در جامعه ایجاد اشتغال، حرفه آموزی، کاردرمانی، روان درمانی و آموزش های اخلاقی و مذهبی است.
احمد تاج دار افزود: فعالیت های انجام شده در این زمینه سبب تغییر و تثبیت شخصیت زندانیان شده و به تبع آن جرم کمتر و مددجویان آماده بازگشت سعادتمندانه به جامعه و آغوش خانواده می شوند.
وی بیان کرد: از جمله کارگاه های بنیاد تعاون زندانیان که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی زندانیان به وجود آمده است می توان به کارگاه های سراجی، خیاطی، چاپ سیلک، معرق، جوشکاری، بلوکه زنی، تولید کفش و لباس، پرورش دام و شتر، احداث باغ پسته، عناب، قالیبافی، چرم دوزی و... اشاره کرد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.