به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی افزود: این نهاد ارزشی تاثیرگذارترین نهادی است که می تواند به بازوی اجرایی سیاست های نظام تبدیل شود.
وی گفت: آموزش و پرورش باید در مساله اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی آن با قدرت وارد شود زیرا ظرفیت بالای این وزارتخانه در جامعه انکارناپذیر است.
وی با گرامیداشت هفته معلم، شهید آیت الله مرتضی مطهری را الگوی مناسبی برای جوانان دانست و افزود: شهید مطهری در زبان و کتابت خود بی نظیر بود و از آثار او نسل های آینده طبق فرهنگ غنی اسلام می توانند بهره بگیرند.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: شخصیت های شکل گرفته در همه حوزه های اجتماعی، معنوی و ... برگرفته از ارتباطی است که فرزندان ما در مدرسه با معلمان داشته اند و این ارتباط در آینده آنها نقشی تعیین کننده دارد.
وی خطاب به همه دست اندرکاران گرامیداشت مقام معلم تاکید کرد: ترتیبی اتخاذ شود که این گرامیداشت با قوت و نوآوری بیشتر برگزار شود به طوری که مردم اصلی ترین نقش را داشته باشند.
مروج الشریعه با بیان اینکه معلم نقش تاثیرگذاری در سرنوشت جامعه دارد گفت: معلمی فقط به مدرسه ختم نمی شود بلکه یک معلم مناطق محروم، خالق رونق و آبادانی در همه زمینه های زیرساختی است.
تکمیل و تجهیز استخر استاندارد دانش آموزی ظفر، ساماندهی عوارض ماده 16 و 13 از سوی شهرداری ها به آموزش و پرورش، استقرار کامل نظام آموزش جدید در دوره متوسطه از مهمترین دستور کارهای نشست امروز شورای آموزش و پرورش استان بود.
استاندار خراسان جنوبی در مورد تکمیل استخر ظفر که نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: بهترین راهکار برای توسعه و تجهیز اینگونه پروژه ها ایجاد تعاونی های چند منظوره است تا با واگذاری به بخش خصوصی بهترین خروجی را شاهد باشیم.
وی بیان کرد: برای ورود به این وادی باید از خطاها بپرهیزیم تا با مشکلی که امروز در نگهداری ورزشگاه 15 هزار نفری بیرجند وجود دارد، برخورد نکنیم زیرا اداره و تجهیز اینگونه پروژه ها در صورتی که آسیب شناسی نشود در توان دولت نیست.
مروج الشریعه تصریح کرد: برای بهره برداری هرچه بهتر از این پروژه و ورود تعاونی ها و بخش خصوصی کمک خواهیم کرد تا تسهیلات با سود یارانه ای به نزدیک صفر پرداخت شود و این اقدام کمک خواهد کرد تا اگر بخواهیم، به قطب شنای شرق کشور تبدیل شویم.
وی درباره ساماندهی عوارض ماده 13 و 16 شهرداری ها گفت: در اولین فرصت نظام نامه ای از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به تمامی شهرداری ها ابلاغ خواهد شد که در یک روند واحد این مهم عملی شود.
احداث مرکز پیش دبستانی اوتیسم، آموزش مهارت های هفت گانه به 100 سوادآموز و ساماندهی کلاس های کم جمعیت از مهمترین مصوبات جلسه قبل شورای آموزش و پرورش در استان بود.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.