«12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز معلم نام گذاری شده است.»
به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: این کمیته با برنامه ریزی های متنوع و استفاده از همه ظرفیت ها، باید تجربه جدیدی را در تجلیل از مقام معلم رقم بزند و الگویی در این بخش باشد.
وی بیان داشت: تجلیل از مقام معلم نباید تنها بر عهده خود معلم و یا مجموعه آموزش و پرورش باشد بلکه همه کسانی که علم و دانش خود را مدیون معلمان هستند، در قدرشناسی و تجلیل از مقام معلم پیشگام باشند.
رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان هم چنین به امتحان های پایان سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: فضای آموزش و پرورش باید آرام و به دور از هر گونه حاشیه ای برای برگزاری امتحانات پایانی دانش آموزان فراهم باشد.
همتی یادآور شد: یکی از مهم ترین شاخص های آموزش و پرورش، آزمون های سراسری و قبولی دانش آموزان با رتبه های عالی در دانشگاه های مهم کشور است که با حمایت شورای آموزش و پرورش تلاش های خوبی در این بخش شاهد هستیم.
وی گفت: برگزاری کلاس ها و دوره های علمی ویژه آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در آزمون های سراسری مورد حمایت آموزش و پرورش است و این کلاس ها در ایام تعطیلات نوروزی نیز جریان داشت.
استاندار هرمزگان گفت: آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه در جامعه است و همه باید در کنار این مجموعه مشارکت کنند تا شاهد اعتلای نظام تعلیم و تربیت در جامعه باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با قدردانی از حمایت های استاندار گفت: تلاش ما بر این است که با حرکت در مسیر اهداف راهبردی و تمرکز بر ارتقای شاخص ها، جایگاه تعلیم و تربیت در استان را به سطح برتر کشوری برسد.
دانش هاشمی پور افزود: با حمایت های همه جانبه و توجه ویژه استاندار، آموزش و پرورش هرمزگان در 2 سال اخیر رشد چشمگیری را در همه بخش ها و شاخص شاهد بوده و هم چنان این روند در جریان است.
وی ابراز امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی دقیق و حمایت همه جانبه استاندار و مجموعه شورای آموزش و پرورش، سال جهش ویژه آموزش و پرورش هرمزگان در همه شاخص ها باشد.
به گفته ی هاشمی پور، ایجاد رشته های دریانوردی و ساخت هنرستان در هرمزگان، ایجاد رشته های بهیاری در استان، ساخت شهرک آموزشی و بررسی موضوع سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری از مصوبات شورای آموزش و پرورش بود.
7195/ 6048


* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.