به گزارش ایرنا علی زندی روز پنجشنبه در اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم و پنجمین جشنواره ابتکارات مدرسه ای در بیرجند افزود: برای ایجاد نشاط اجتماعی نیازی به طبل و تنبک نیست بلکه باید با این مهم پویایی را برای جوانان به ارمغان آورد.
وی ادامه داد: مواد مخدر جز فقر، پوچی و پلیدی سودی ندارد و متاسفانه امروز مواد صنعتی در اشکال و رنگ های متفاوت و به شیوه های مختلف نسل جوان و پویای جامعه را درگیر کرده است.
وی با بیان اینکه اعتیاد نشات گرفته از 2 بخش خانواده و جامعه است گفت: در برخی از خانواده ها روابط عاطفی والدین و فرزندان روابط سالمی نیست و این روابط سرد و شکننده شده است.
وی اضافه کرد: در همین راستا برخی از خانواده ها هم هیچ گونه نظارتی بر عملکرد فرزندان خود ندارند و فرزندی که در دامن این خانواده تربیت شود بسیار شکننده خواهد بود.
وی با بیان اینکه نبود نظارت بر فرزندان موقعیت را برای افرادی فراهم می کند که در کمینش نشسته اند، بیان کرد: این گرگ صفتان در کوتاه ترین زمان او را تبدیل به معتاد و یا قاچاقچی مواد مخدر می کنند.
زندی با اشاره به اینکه خانواده ها باید قدرت نه گفتن را به فرزندان آموزش دهند، گفت: برخی از خانواده ها حداقل مهارت نه گفتن را به فرزندان خود نیاموخته اند در حالی که یکی از کلید واژه های اصلی سلامتی فرزندانمان مهارت نه گفتن است.
وی با اشاره به شهادت ٩٩ نفر از نیروی انتظامی استان به عنوان شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: امنیتی که امروز در کشور شاهد هستیم به پاس جان فشانی این عزیزان بوده است.
وی خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: عرصه ای که شما دانش آموزان به عنوان سفیران مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنید عرصه ای مقدس است و خداوند فرموده کسانی که برای نجات جان یک نفر کار کنند همانند کسانی هستند که جامعه ای را نجات داده اند.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در اجرای طرح درمان دانش آموزان معتاد عملکرد خوبی داشته است، ادامه داد: هر چند وضعیت استان در حوزه آسیب های اجتماعی وضعیت قرمزی نیست ولی باید مورد توجه قرار گیرد.
جشنواره جوان سالم از مهر ماه 96 در خراسان جنوبی آغاز شد، تعداد 2 هزار و 784 اثر با مشارکت سه هزار و 409 نفر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
از این تعداد 167 نفر به عنوان برگزیدگان استانی انتخاب شدند که از میان آنان 21 نفر به مرحله کشوری که در شهریور ماه 97 برگزار می شود اعزام خواهند شد.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.