به گزارش ایرنا علی ناصری روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیرجند افزود: به رسمیت شناخته شدن از دیگر اولویت های جوانان است که ستاد ساماندهی امور جوانان وظیفه پیگیری خواسته های این بخش از جامعه را بر عهده دارد.
وی اظهار کرد: اگر مشکلی در مسیر اهداف جوانان وجود دارد باید با همفکری در این ستاد برطرف شود.
فرماندار بیرجند بیان کرد: دستگاهی که بیشتر از دیگر دستگاه ها با امور جوانان مرتبط است، گزارش عملکرد و ارائه راهکار برای سال جاری و آینده در راستای اسناد بالادستی ارائه کند.
وی گفت: اگر فعالیت های ما قانونی باشد اما در راستای اهداف سازمانی و برنامه نباشد رضایت مندی عمومی بویژه در حوزه های مربوط به جوانان حاصل نمی شود.
وی یادآور شد: مدیران شهرستانی باید از میان جوانان، مشاورانی را انتخاب کنند، برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکنون در این خصوص اقدام نکرده اند.
فرماندار بیرجند گفت: با توجه به نام گذاری سال 1397 از طرف مقام معظم رهبری به سال «حمایت از کالای ایرانی»، همه مسئولان باید در راستای اجرایی شدن این شعار تلاش کنند.
ناصری افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند طبق قانون برنامه پنج ساله توسعه، به وظایف خود که در قانون برنامه آمده عمل کنند.
وی اظهار کرد: دستگاه های شهرستانی با اداره های کل خود در استان ارتباط تنگاتنگی داشته و شرح وظایف و عملکرد سال 1397 در راستای قانون برنامه را از اداره های کل دریافت و برنامه های خود را در این خصوص تنظیم کنند.
وی اضافه کرد: باید با برنامه ریزی مناسب در سال جاری هدف گذاری مطلوبی برای حمایت از شعار سال و ایجاد اشتغال انجام شود.
فرماندار بیرجند گفت: پیشنهاد شده میدانی به نام شهید مرتضی بصیری‌پور نخستین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی نام‌ گذاری شود.
ناصری اظهار کرد: در حال حاضر در سطح شهر معابری وجود دارد که هنوز نامگذاری نشده و کمیسیون نامگذاری خیابان ها باید احیا شود.
مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: سال گذشته طرح کسب و کار در کنار مساجد با هدف ایجاد اشتغال خانگی و احیای صنایع دستی به صورت آزمایشی در 2 روستای بیرجند انجام شد که مورد استقبال قرار گرفت.
حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار افزود: طرح یاوران آسمانی و آموزش زوج‌ های جوان در سال گذشته انجام شد و به زوج‌هایی که در دوران عقد بودند با مهارت‌های زندگی به صورت تخصصی آشنا شدند.
وی اظهار کرد: فضای مجازی یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر جامعه است و کارگاه سواد فضای مجازی هم به این منظور در سال قبل، برگزار شد.
مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان کرد: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد، به تنهایی امکان می تواند اوقات فراغت را در زمینه‌های مختلف ساماندهی کند.
سبزه کار افزود: جشن های میلاد حضرت مهدی(عج)، ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و تجلیل از جوانان برتر در مساجد همزمان با هفته جوان در استان برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین نمایشگاه آثار خوشنویسی نجمه محمودی از 8 تا 15 اردیبهشت در نگارخانه بهمن و نمایشگاه آثار گرافیکی از یکم تا هشتم اردیبهشت سال جاری در نگارخانه سرو بیرجند به روی علاقمندان باز است.
*7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.