حسین سروش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با فصل بهار دشت های زیرکوه به ویژه روستای اردکول با رویش لاله های رنگارنگ، زیبایی خاصی به طبیعت این منطقه بیابانی در استان خراسان جنوبی بخشیده که گردشگران می توانند در فصل بهار از این جاذبه های طبیعی دیدن کنند.
وی گفت: شهرستان زیرکوه در مجموع 40 اثر شاخص طبیعی دارد که هفت اثر در فهرست آثار طبیعی ملی ثبت شده است.
وی ادامه داد: نوروز امسال 43 هزار و 305 بازدید از جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان زیرکوه انجام شد و بیشترین تعداد بازدید گردشگران از جاذبه های طبیعی شهرستان از جمله کویر همت آباد، دره تجنود و روستاهای هدف گردشگری آبیز، افین و اردکول بوده است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیرکوه گفت: تعطیلات نوروز امسال سه هزار و 769 نفر در کمپ های موقت، مدارس، اقامتگاه های بین راهی و بقاع متبرکه شهرستان اسکان یافتند.
وی اظهار کرد: امسال 2 بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان زیرکوه برپا شد که مسافران نوروزی از این بازارچه ها استقبال خوبی داشته اند.
سروش افزود: همچنین زیرکوه در نمایشگاه نوروزگاه مشهد حضور داشت که از غرفه های شهرستان استقبال خوبی شد و فروش محصولات صنایع دستی و سوغات محلی زیرکوه خوب بوده است.
نمایشگاه نوروزگاه ایران پنجم تا یازدهم فروردین امسال در محل نمایشگاه بین المللی خراسان رضوی در مشهد مقدس برپا شد.
شهرستان زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد.
این شهرستان در شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد که از شمال به شهرستان خواف خراسان رضوی، از جنوب به شهرستان درمیان، از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان قاین محدود شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.