مسعود روانان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته پس از شنیده شدن صدای شلیک در حاشیه منطقه حفاظت شده درمیان - سربیشه، بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و ماموران پاسگاه انتظامی درح به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی بیان کرد: محیط بانان در این ماموریت موفق به شناسایی و دستگیری 2 شکارچی متخلف در حاشیه منطقه شدند که از آنان لاشه یک راس میش وحشی آبستن و 2 قبضه اسلحه شکاری کشف شد.
وی ادامه داد: پرونده متهمان برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.
روانان عنوان کرد: زیان هر راس میش وحشی طبق مصوبه شورای حفاظت عالی محیط زیست، 100 میلیون ریال است که با توجه به اینکه میش شکار شده آبستن نیز بوده متخلفین باید 200 میلیون ریال جریمه پرداخت کنند.
سال گذشته 231 نفر شکارچیان غیرمجاز و متخلفان زیست محیطی توسط یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی دستگیر شدند.
منطقه حفاظت شده درمیان و سربیشه با وسعت 80 هزار هکتار در فاصله 68 کیلومتری شهرستان بیرجند و در فاصله 20 کیلومتری شهر اسدیه و 25 کلیومتری شمال شهرستان سربیشه واقع شده است
پستانداران مختلف از جمله قوچ و میش، گربه پالاس، گرگ، روباه، شغال، کفتار، خرگوش، تشی و انواع موش و پرندگان مختلفی از جمله کبک، تیهو، کبوتر چاهی، قمری، عقاب دشتی، عقاب طلای، دلیجه، هما، کرکس در این منطقه زیست می کنند.
پوشش گیاهی مرتعی این منطقه شامل قیچ، نسترن وحشی، اورمک، اسپند، گز، کما، زول،کلاه میرحسن، پرند، خارشتر، نخود وحشی، گون،گل ماهور،گل میمون، زنبق، آویشن، سالویا، یال اسبی، پوا، چوبک، خارگونی،کاهوی وحشی، چرخه، کنگر،شکر تیغال،گل گندم، درمنه و تلخه است.
این منطقه طی مصوبه شماره 284 شورای عالی محیط زیست در سال 1386 تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.