سرپرست حفاظت محیط زیست درمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کاهش دمای هوا و یخبندان در پی بارش برف شب گذشته، یک هزار و 500 کیلوگرم علوفه و 200 کیلوگرم دان برای وحوش و پرندگان منطقه حفاظت شده درمیان توزیع شد.
هاشم آزموده بیان کرد: توزیع علوفه با هدف جلوگیری از ورود وحوش به اراضی کشاورزی انجام می شود و در فصل زمستان توزیع علوفه به صورت مستمر در منطقه ادامه دارد.
مدیر حفاظت محیط زیست زیرکوه هم از توزیع 500 کیلوگرم علوفه و 250 کیلوگرم دان در منطقه حفاظت شده شاسکوه این شهرستان خبرداد و گفت: همچنین از ابتدای فصل زمستان نیز سه تن علوفه در چند نوبت در این منطقه توزیع شد.
مرتضی تقی زاده افزود: در حال حاضر بیش از پنج تن علوفه در این شهرستان ذخیره سازی شده و با ادامه یخبندان و سردی هوا مشکلی در توزیع علوفه نداریم.
وی عنوان کرد: براساس نیاز و افزایش روزهای برفی در مناطق زیرپوشش اقدام به توزیع مجدد علوفه و دان خواهیم کرد.
با ریزش برف زمستانی از روز گذشته در ارتفاعات شهرستانهای زیرکوه و درمیان شهروندان خوشحال از نزول رحمت الهی شدند، در آنسو تکاپوی محیط بانان حفاظت محیط زیست را داریم تا در شرایط بحرانی به تعلیف دستی حیوانات و پرندگان وحشی بپردازند که آنان برای تامین غذای خود با مشکلات عدیده مواجه نشوند.
منطقه حفاظت شده درمیان در فاصله 15 کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی و زیست محیطی منحصر بفردی است.
منطقه یاد شده با مصوبه شماره 284 شورای عالی محیط زیست در 12 بهمن 1386با وسعت 84 هزار و 39 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.
منطقه حفاظت شده شاسکوه به وسعت 70 هزار هکتار در سال 86 به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی مصوب شد و تاکنون 31 گونه پستاندار و 93 گونه پرنده در این منطقه شناسایی شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556* 6054
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.