کاظم حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات با کارمزد 10 درصد برای رونق اقتصادی در روستاها به بسیجیان و افراد عادی در قالب راه اندازی واحدهای پرورش قارچ، زنبور عسل، بوقلمون، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی، ایجاد بارگاه زرشک خشک کنی، صنایع دستی و پرورش دام های سبک و سنگین پرداخت شد.
وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان درمیان دومین تولید کننده زرشک استان خراسان جنوبی است، این تسهیلات با اولویت ایجاد کارگاه‌های بسته بندی و فرآوری این محصول پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: همچنین بسیج سازندگی دوره‌های مختلف آموزشی برای دریافت‌کنندگان تسهیلات برگزار می کند تا افراد کارآفرین بتوانند با به ‌کارگیری آموزش‌ها برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده به نتایج مناسب و مطلوبی دست یابند.
مسئول بسیج سازندگی شهرستان درمیان گفت: برای جلوگیری از هدررفت منابع و بررسی مشکلات به طور پیوسته بر روند ایجاد کارگاه های کمک اشتغال اقتصاد مقاومتی توسط کارشناسان بسیج سازندگی نظارت می شود.
وی بیان کرد: همچنن بسیج سازندگی در راستای حمایت از تولیدکنندگان در زمینه فروش و بازاریابی محصولات اقتصاد مقاومتی با راه اندازی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی و معرفی تولید کنندگان برای حضور در نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی کشوری و منطقه ای با آنان همکاری می کند.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.