مهدی هنری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات با کارمزد 10 درصد برای رونق اقتصادی به بسیجیان و افراد عادی در قالب راه اندازی واحدهای پرورش قارچ و زنبور عسل، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی، شترمرغ، بوقلمون، ایجاد بارگاه زرشک خشک کنی، صنایع دستی و پرورش دام های سبک و سنگین پرداخت شد.
وی عنوان کرد: دوره‌های مختلف آموزشی برای متقاضیان و دریافت‌کنندگان تسهیلات برگزار می‌شود تا بتوانند با به‌ کارگیری آموزش‌ها برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده به نتایج مناسب و مطلوبی دست یابند.
وی با بیان اینکه بسیج نقش بسیار پررنگی در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری به ویژه در عرصه اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: برای جلوگیری از هدرفت منابع بر روند اجرای کارگاههای کمک اشتغال اقتصاد مقاومتی توسط کارشناسان بسیج سازندگی نظارت می شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنن بسیج سازندگی استان در راستای حمایت از تولید کنندگان در زمینه فروش و بازاریابی محصولات اقتصاد مقاومتی با آنان همکاری می کند.
هنری گفت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی براساس ظرفیت های تولیدی هر شهرستان پرداخت می شود به طور مثال در بخش قهستان شهرستان درمیان تسهیلات پرداختی بیشتر در زمینه فرآوری و بسته بندی محصول زرشک به عنوان یکی از ظرفیت های تولیدی مهم منطقه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که در هر بخش با توجه به اولویت ها و ظرفیت ها هر منطقه با همکاری مردم کارگاههای تولیدی راه اندازی تا کشاورزان و روستاییان نیز از این فرصت استفاده کنند.
وی یادآور شد: پیگیر هستیم که در سالهای آینده تسهیلات اقتصاد مقاومتی در قالب تعاونی های بسیجیان یا کارگاههای تجمیعی تولیدی پرداخت شود چرا که این اقدام باعث نظارت بیشتر و کاهش هدرفت تسهیلات می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.