محمدعلی بخشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت سلامت پایدار در جامعه افرادی که در آستانه سال نو اقدام به راه اندازی مراکز فروش ماهی قرمز می کنند، باید از دامپزشکی مجوز بگیرند.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان بزرگ ماهی های تزیینی در سراسر کشور دارای مجوز هستند تصریح کرد: ماهی های قرمز ورودی به استان زیر نظر دامپزشکی فک پلمب و تخلیه می شوند و در صورت هرگونه اقدام غیر بهداشتی از فروش این ماهی ها در استان جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: ماهی قرمز موجودی زنده است و همه ما نسبت به نگهداری آن مسئول هستیم پس باید از مراکزی این ماهی تهیه شود که اصول نگهداری آن تا هنگام فروش به کلی رعایت شده باشد.
به گزارش ایرنا ماهی قرمز می تواند عامل انتقال بسیاری از بیماری ها باشد و مردم باید مباحث بهداشتی را در خرید و نگهداری آن رعایت کنند.
وجود لکه های پنبه مانند اطراف دهان ماهی، باله های تا خورده، لکه های سفید و خاکستری یا قرمز و زخم در سطح بدن، کمرنگ بودن فلس و بیرون زدگی یکطرفه یا دوطرفه چشم ها از علایمی است که نشانه بیماری این آبزی است و می تواند عاملی برای انتقال حساسیت و بیماری به انسان باشد.
استفاده از دستکش هنگام تعویض آب ماهی و خودداری از ریختن آب تنگ در ظروف غذا و ظرفشویی از نکات پیشگیرانه مهم در نگهداری ماهی قرمز است و مردم باید بعد از تعویض آب ماهی، دست های خود را با آب و صابون بشویند.
نگهداری ماهی در محیط های بسیار گرم و در معرض نور شدید آفتاب و دادن غذای نامناسب به ماهی قرمز می تواند مستعد کننده بیماری ماهی قرمز و انتقال میکروب و باکتری های آن به افراد خانواده شود.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.