به گزارش ایرنا محمدعلی جاوید روز چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود افزود: در عوارض امسال اداره مالیات قیمت برخی از مناطق را تا حد زیادی افزایش داده بود و شهرداری نیز براساس آن عوارض نوسازی را صادر می کرد اما با اعتراض مردم و ورود شورا به این بحث از مالیات خواسته شد در بحث قیمت ها تجدیدنظر کند.
وی از رسانه ها خواست در بحث افزایش مبلغ عوارض نوسازی شفاف سازی کنند چرا که مبلغ این عوارض براساس قیمت منطقه ای که اداره دارایی مشخص می کند، افزایش می یابد.
وی تکمیل پروژه پل موسی بن جعفر (ع) و اتصال آن به سه راه اسدی را از مهمترین پروژه عمرانی سال آینده شهرداری بیرجند اعلام کرد و گفت: این طرح با مشکلات تملکی روبرو است که با توجه به اقدامات انجام شده پیش بینی می شود تا خرداد 97 به پایان برسد.
شهردار بیرجند ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه احداث خطی بوستانی در حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص) نیز در سال آینده آغاز می شود.
وی زیباسازی ورودی های شهر بیرجند را یکی از دغدغه های شهرداری دانست و اظهار امیدواری کرد تا پایان اسفند ماه این بلوارها به خصوص بلوار آیت الله عبادی زیباسازی شود که به طور حتم با اجرای المان ها و گل کاری، مردم شاهد تغییرات محسوس این ورودی ها خواهند بود.
جاوید به آسفالت معابر مهرشهر بیرجند اشاره کرد و گفت: آسفالت معابر در بخش هایی از این شهرک آغاز شده اما برخی شرکت ها از جمله آب و فاضلاب شهری از شهرداری خواسته اند تا قبل از اجرای طرح های این شرکت ها عملیات آسفالت انجام نشود.
وی ادامه داد: با تعیین زمان شهرداری، شرکت های خدمات رسان در حال ارایه خدمات در برخی بخش های مهرشهر هستند همچنین شهرداری نیز با پیمانکار آسفالت قرارداد 500 میلیون تومانی به امضا رسانده که بلافاصله بعد از اجرای زیرساخت عملیات آسفالت معابر مورد نظر آغاز خواهد شد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر یک بوستان در منطقه مهرشهر به مساحت 14 هزار متر مربع در حال انجام است و بوستان های سابق نیز در حال تکمیل شدن است.
شهردار بیرجند با بیان اینکه ماجرای زباله گردها این روزها به یکی از دغدغه های مهم شهرداری بیرجند تبدیل شده است بیان کرد: با اجرای طرح جداسازی زباله از مبدا و مشارکت شهروندان می توان تا حدودی جلوی این معضل را گرفت.
وی اضافه کرد: طرح های جداسازی زباله از مبدا پیشنهاد و آگهی مناقصه پیمانکار آن نیز تا چند روز آینده منتشر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بیرجند به عنوان تمیزترین شهر کشور مطرح است یادآور شد: با اجرای این طرح مردم بیرجند بیشترین همکاری را با شهرداری خواهند داشت.
جاوید گفت: به زودی همایش سراسری شهرداران کشور در بیرجند به عنوان تمیزترین شهر کشور برگزار می شود که در تمامی زمینه و مشکلات شهری، نظرات و پیشنهادات شهرداران شهرهای مختلف مطرح و برای هر شهر پایش خواهد شد.
وی درباره پروژه های تعریض برخی خیابان های بیرجند که از سال های پیش مطرح شده است اظهار کرد: اعتقادی به تعریض خیابان ها برای حل معضل ترافیک ندارم، چراکه تمام طرح های ترافیکی باید انسان محور باشد نه خودرو محور.
جاوید افزود: اگر به تعریض خیابان ها به دید خودرو محور نگاه کنیم بدون شک هر چقدر هم که خیابان ها را تعریض کنیم باز خودروهای بیشتری به خیابان ها خواهد آمد.
وی به بحث های تملکی اشاره کرد و گفت: بیشترین اعتباری که شهرداری باید هزینه کند بابت خرید و تملک املاکی است که در طرح های تعریض است و با توجه به مشکلات اعتباری که داریم این موضوع تا 10 سال آینده امکان پذیر نخواهد بود بنابراین باید به راه حل های دیگری اندیشید.
شهردار بیرجند در پایان این نشست با آرزوی سالی خوب برای همه از رسانه ها خواست با توجه به مشکلاتی که شهرداری به لحاظ اعتباری با آن دست به گریبان است جنبه انصاف و تعامل را نگه داشته و شهرداری را منصفانه همراهی کنند.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با پارک سایت اداری بیرجند گفت: ابتدا زمینی برای احداث بوستان در سایت اداری در نظر گرفته شده بود اما متوجه شدیم این زمینه توسط اداره کل راه و شهرسازی بابت توسعه بیمارستان به تامین اجتماعی واگذار شده است.
وی ادامه داد: اکنون شهرداری در بخش دیگری از زمین هایی که متعلق به شهرداری است و بابت آنها سند دارد، زمینی را برای احداث بوستان در نظر دارد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.