مرتضی دارایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اجرای طرح رونق تولید و رفع موانع، این تعداد واحد صنعتی راکد و غیرفعال در استان با اقداماتی چون تغییر مالکیت، تغییر خط تولید، تغییر محصول و تزریق نقدینگی طی امسال فعال شدند.
وی افزود: بیشتر از 92 درصد از صنایع فعال در کشور صنایع کوچک و متوسط هستند که 45 درصد اشتغال صنعتی را ایجاد کرده اند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام تاکید کرد: دولت دوازدهم نیز در راستای سیاست های مورد توجه مقوله اقتصاد مقاومتی در تلاش است با توانمند سازی و تقویت صنایع کوچک و متوسط صادرات 2 میلیارد دلاری را عملی کند.
دارایی یادآور شد: اولویت اصلی دولت تدبیر و امید، بهبود فضای کسب و کار و توجه ویژه به بخش خصوصی است و راه تحقق این مهم توجه به تولیدات داخلی با هدف اشتغالزایی است.
وی با اشاره به مزایای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی، گفت: یکی از مشوق های قانونی استقرار صنایع در شهرک های صنعتی مشوق های مالیاتی است و بر اساس قانون مالیات واحدهای صنعتی متناسب با محل استقرار، مشمول معافیت مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10 سال می شوند.
وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی آماده توسعه خدمات خود در این حوزه با شرایط خاص است، افزود: ماموریت اصلی و کار ویژه این شرکت، واگذاری زمین به سرمایه گذاران است که به دنبال تاکید مسئولان برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی از جمله رفع مشکل های واحدهای کوچک و متوسط است.
وی دریافت هزینه حق انتفاع و بهره برداری واحدهای متقاضی استقرار در شهرک های صنعتی طی اقساط سه ساله و بدون بهره، برگزاری تورهای صنعتی بصورت رایگان، اجرای دوره های آموزشی مدیریتی مهارتی و کارآفرینی بصورت رایگان، بازدید از نمایشگاه های دائمی و بین الملی در قالب هیات تجاری، حمایت از برگزاری غرفه های نمایشگاهی و پرداخت تسهیلات با نرخ بهره کم و اقساط بلند مدت را از دیگر مشوق های این شرکت برای سرمایه گذاران اعلام کرد.
دارایی تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان در برنامه های اقتصاد مقاومتی برای احیا و حمایت از صنایع کوچک نیازمند کمک رسانه ها است چرا که بسیاری با اهمیت و ظرفیت های این حوزه آشنایی ندارند.
به گزارش ایرنا، 553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد معادل 33 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و تعطیل است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.