سرپرست اداره حفاظت محیط زیست درمیان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مخازن از سوی فرزند زنده یاد معصومه نیزاری با اعتبار 230 میلیون ریال برای استفاده در منطقه حفاظت شده شهرستان درمیان هدیه شده است.
هاشم آزموده بیان کرد: این مخازن به زودی بوسیله محیط بانان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان در 6 نقطه نصب و آبگیری می شود.
وی بیان کرد: نذر طبیعت، اقدامی خداپسندانه است که در سال های اخیر و در زمینه حمایت و حفاظت از طبیعت توسط دوستداران محیط زیست انجام می شود و با شرایط خشکسالی های اخیر در مناطق حفاظت شده، ضروری است.
نذر طبیعت عنوان آیینی است که مرداد 1395 توسط یکی از محیط ‌بانان راه‌اندازی شد که در این طرح افراد خیر و علاقمند می توانند برای ساخت آبشخور، تامین علوفه، دارو و تجهیزات دامپزشکی برای حیات وحش مجروح و درختکاری و بوته کاری همکاری کنند.
براساس آخرین سرشماری در زمستان امسال بیش از یکهزار و 500 راس قوچ اوریال در منطقه حفاظت شده درمیان سرشماری شد.
منطقه حفاظت شده درمیان در فاصله 15 کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی و زیست محیطی منحصر بفرد است.
این منطقه با مصوبه شماره 284 شورای عالی محیط زیست در 12 بهمن 1386 با وسعت 84 هزار و 39 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوست.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.