به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: این فضا باید تحت کنترل و مدیریت یک شبکه بومی و داخلی باشد و این معقول نیست که کشور اسلامی ایران از خارج مدیریت شود و خوراک فضای مجازی ایران را بیگانه تامین کند.
وی اظهار کرد: کسی نگفته فضای مجازی را ببندید، ما می گوییم این فضا مدیریت شده و شبکه ملی ارتباطات داشته باشیم.
وی گفت: جوانان و متخصصان کشور توانایی مدیریت فضای مجازی داخلی را دارند و ما نباید در ذلت و اسارت و زیر بار فتنه بیگانگان باشیم.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: اخلاق، دین و فرهنگ میلیون ها جوان و نوجوان توسط این فضای مسموم و استعماری مجازی نابود می شود و ما از دولت و مسئولان تقاضای ایجاد شبکه ملی ارتباطات را داریم تا فضای مجازی کشور دلسوزانه مدیریت شود.

**عدالت و مسائل اقتصادی دغدغه مردم است
وی افزود: دغدغه دوم خانواده شهدا و مردم متدین موضوع عدالت است و ما در بحث اقتصاد و علم پیشرفت داشتیم اما در بحث عدالت کم کاری شده است.
حجت الاسلام مختاری موضوع عدالت را دغدغه اصلی مردم دانست و گفت: اخیرا مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان اعاده اموال نامشروع مسئولان تهیه کرده و کسانی که از اول انقلاب تاکنون از بیت المال صدها میلیارد مال جمع کرده اند را بدون جوسازی رسیدگی کرده و هر دستی که به شکل نامشروع در این 40 سال به سمت بیت المال دراز شده را کوتاه کنند.
وی اضافه کرد: مسائل اقتصادی دغدغه سوم مردم ماست و بیکاری و ایجاد اشتغال باید مورد توجه مسئولان باشد و با اقدام و عمل جدی در مسیر اقتصاد مقاومتی این مشکل را رفع کنند.
وی تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 1359 و روز احسان و نیکوکاری را از مناسبت های هفته پیش رو ذکر کرد و گفت: امام راحل از ابتدا دغدغه محرومان را داشتند و نهاد کمیته امداد که اقشار ضعیف را زیر پوشش قرار داده از افتخارات نظام اسلامی است.
خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: اگر مسئولان می خواهند دوباره مردم به آنها رای دهند راهش توجه به اقتصاد مقاومتی است و گرنه مردم به عنوان رفع مشکل اقتصادی تن به ذلت برجامی دیگر نمی دهند.
وی گفت: مسئولان نباید تحت تاثیر عده ای سیاست زده به سراغ مسائل جانبی بروند زیرا این مسائل حاشیه ای دغدغه مردم نیست.
مختاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 13 جمادی الثانی سالروز وفات ام البنین (س) افزود: این بانوی بزرگوار مادر چهار شهید کربلا بویژه مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع) علمدار کربلا بوده و بهترین الگو برای مادران شهید است.
وی اظهار کرد: همه مسئولان موظف به رفع دغدغه های اصلی خانواده شهیدان و مردم هستند و مهمترین دغدغه مادر و همسر شهید، اسلام است.

**قانون منابع طبیعی اصلاح و عادلانه اجرا شود
وی گفت: قانون منابع طبیعی اصلاح و عادلانه اعمال شود تا شاهد این حجم شکایت مردم از منابع طبیعی در خراسان جنوبی نباشیم.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: در خصوص ادره کل منابع طبیعی شکایات فراوانی به نماینده ولی فقیه در استان از طرف مردم داده شده و مشکلات زیادی وجود دارد که مسئولان منابع طبیعی درباره مشکلات ایجاد شده برای مردم به وجود قانون و اجرای دقیق آن اشاره دارند.
وی افزود: اگر قانون وجود دارد چرا فقط در خراسان جنوبی اجرا می شود، چرا از استان های بهره مند مثل تهران، شمال کشور و ... شروع نمی شود و این قانون در استانی محروم با 2 دهه خشکسالی شروع شده است؟
حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: اگر قانونی برخلاف مالکیت خصوصی وجود داشته باشد این قانون ایراد داشته و باید اصلاح شود چون مالکیت خصوصی به لحاظ شرعی و قانون اساسی محترم است.
وی گفت: اگر قانونی در خراسان جنوبی باید اجرا شود طوری اجرا شود که مردم از نان خوردن نیفتند و مردم نسبت به عملکرد برخی ادارات اعتراض و گلایه مندی دارند که پیشنهاد می شود هر هفته یک مسئول در نمازجمعه حاضر شده تا مردم گلایه خود را با آنها درمیان بگذارند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.