مریم جوادی بایگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 21 زنبوردار با یک هزار و 403 کندو در این شهرستان مشغول تولید عسل طبیعی هستند.
وی بیان کرد: علاوه بر تولید عسل، مقدار قابل توجهی بره موم، گرده گل، ژل رویال و ملکه زنبور از محصولات جانبی زنبورداران شهرستان است.
وی با بیان اینکه عسل تولیدی این شهرستان به ازای هر کیلو بین 50 هزار تومان تا 70 هزار تومان به فروش می رسد، گفت: عسل تولیدی سربیشه از کیفیت خوبی برخوردار است که در شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد و مازاد آن توسط اتحادیه زنبورداران به خارج از استان نیز صادر می‌شود.
عسل به دلیل طبیعت گرم و خاصیت های فراوانی که دارد از دیرباز در درمان بسیاری امراض استفاده می شده به گونه ای که تقریبا از 2 هزار و 500 سال پیش در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گرفته است.
یک قاشق غذاخوری عسل خام شامل 64 کالری، بدون چربی، بدون کلسترول و بدون سدیم است و طبق تحقیقات انجام شده حدود 80 درصد کربوهیدرات، 18 درصد آب، و دو درصد ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای آمینه در عسل طبیعی وجود دارد.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.