به گزارش ایرنا مهدی گرجی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمینه اجرای مصوبه شورای اقتصاد ناوگان مشمول طرح نوسازی و شرایط تسهیلات اعطایی، ناوگانی که سن آن بالاتر از 35 سال باشد، مشمول این طرح می شوند.
وی ادامه داد: همچنین ناوگانی که ظرفیت بارپذیری بالای 10 تن داشته و دارای کارت هوشمند معتبر و کارکرد 12 فقره cmr در سال گذشته باشد، مشمول طرح مذکور می شوند.
وی گفت: اسقاط خودرو پس از ثبت نام در یکی از شرکت‌های طرف قرارداد و اعلام شماره شاسی اختصاص یافته خودروی جدید، انجام می ‌شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: تسهیلات اعطایی به میزان 80 درصد قیمت خودرو و با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و توسط شرکت‌ های تامین کننده خودرو فراهم می شود.
وی گفت: 85 درصد صرفه‌جویی سوخت سه ماه، حد فاصل اسقاط ناوگان تا زمان تحویل خودرو به عنوان پیش پرداخت به متقاضیان پرداخت می ‌شود و سهم متقاضی از سود مصوب در حال حاضر و قرارداد منعقده موجود با شرکت‌های تولید کننده 9 درصد است.
وی افزود: سقف مبلغ صرفه ‌جویی معادل قیمت خودرو است که طی حداکثر هفت سال پیمایش از طرف شرکت ملی نفت ایران پرداخت می شود.
گرجی عنوان کرد: تاکنون قرارداد با پنج شرکت تامین کننده خودرو (ماموت، سایپا دیزل، زامیاد، آذهایتکس و داتیس فرادیزل آریا) منعقد شده و با سایر شرکت ‌ها از جمله ایران خودرو دیزل و کاوه دیزل در دست اقدام است.
وی گفت: تمامی مالکان و رانندگان مشمول طرح برای کسب اطلاع بیشتر در شهرستان بیرجند به مدیریت پایانه بار واقع در کمربندی شهید کلانتری و در سایر شهرستان ‌های استان به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مراجعه کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تیرماه امسال در مورد نوسازی ناوگان استان اظهار کرد: در حال حاضر 63 شرکت کالا، 34 شرکت مسافربری و 15 شرکت نمایندگی حمل و نقل بین المللی در استان مستقر است.
جعفر شهامت افزود: در بخش کالا و مسافر 10 هزار و 127 راننده فعال دارند و ناوگان کالای استان شامل سه هزار و 678 دستگاه انواع کامیونت، تریلی و ناوگان نیمه سنگین است.
وی گفت: در بخش مسافر نیز 244 اتوبوس با میانگین 12 سال ساخت، 135 دستگاه مینی بوس با میانگین 20 سال ساخت و 244 دستگاه سواری کرایه با میانگین هشت سال ساخت در سیستم استان ثبت شده است.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی سه درصد جمعیت، 9.2 درصد وسعت، 5.5 درصد طول راه ها و یک درصد ناوگان حمل و نقل کشور را در اختیار دارد.
طول راه های خراسان جنوبی 17 هزار و 500 کیلومتر است و این استان در مسیر حدود 20میلیون زایر از 15 استان غرب و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد.
2 کریدور از مجموع 10 کریدور اصلی کشور از خراسان جنوبی می گذرد و استان با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت دومین استان بیابانی و سومین استان پهناور کشور است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.