به گزارش ایرنا محمدهادی آرین روز چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین همایش ملی فرصت های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی شرق کشور در دانشگاه بیرجند افزود: بخش کشاورزی به عنوان یک پایه سیاست گذاری در کشورهای توسعه یافته محسوب می شود.
وی گفت: کشاورزی ابتدای امر صرفا به عنوان منبعی برای تامین غذا بود اما اکنون یکی از مسائلی است که در کشورهای در حال توسعه از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی بیان کرد: بخش کشاورزی علاوه بر منبع تامین غذا، در تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه یکی از مهمترین تکیه گاه های تولید اشتغال های جدید و پایدار است.
وی عنوان کرد: اکنون به رشته کشاورزی صرف تک بعدی نگاه نمی شود حتی سازمان ملل متحد در بخش های کشاورزی ورود کرده است.
وی اظهار کرد: از گذشته منابع زیاد خدادای از جمله خاک، آب، باد، خورشید و غیره مورد نیاز در بخش کشاورزی را داشتیم اما اکنون به سمت استفاده پایدار و بهینه از آن می رویم.
وی یادآور شد: زمانیکه فکر نمی کردیم خاک زوال پیدا کند اما اکنون مختص نگهداری و پایداری آن در حال تلاش هستیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی با اشاره به انتخاب مدبرانه اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده حداکثری از توانمندی ها و پتانسیل های داخلی است.
آرین افزود: بیشترین نقطه هدف حتی در برنامه های اقتصاد مقامتی توجه به ارتقای تولید ملی و ارتقای بهره وری است.
وی گفت: در بحث اشتغال در بخش کشاورزی، زمینه های اشتغال و حضور فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در بخش های مختلف این حوزه بسیار مورد تاکید دولت قرار گرفت.
وی بیان کرد: توجه خاص به بخش کشاورزی سال جاری اعتباراتی که به سمت و سوی بخش کشاورزی اختصاص یافت شاید با چهار سال گذشته برابری می کند.
وی اظهار کرد: امسال دولت در راستای منویات و تکالیفی که مقام معظم رهبری گذاشتند طرح های مختلفی در سطح روستا آغاز کرد.
وی برنامه های اشتغال پایدار روستایی و محوریت دادن به روستاها را از جمله برنامه های دولت در مناطق روستایی دانست و اضافه کرد: همچنین دولت هر خانوار روستایی را یک واحد تولیدی در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: برای اشتغال پایدار و جدید دولت تسهیلات با بهره صفر درصد در اختیار واحدهای تولیدی روستایی قرار داده است.
آرین یادآور شد: همچنین توجه بسیار زیادی توسط دولت به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی با تلفیق آموزش های نوین و جدید و همکاری و ترویج آن در جامعه سنتی و بهره مندی از تجربیات چندین ساله کشاورزان شده است تا به آینده روشن و خواسته های مدبرانه رهبری در راستای تولید و اشتغال برسیم.
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.