به گزارش ایرنا اخباری امروز (چهارشنبه) مبنی بر اعتراض پزشکان متخصص نسبت به وضعیت پرداختی خود در برخی شبکه های اجتماعی و سایت های خبری منتشر شد و البته حوزه سلامت با وجود خدمات بی وقفه کادر بهداشت و درمان و تلاش مسئولان این حوزه برای رفع کمبودها اما همواره با چالش های مالی مواجه بوده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه طبس روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پزشکان یکسری مطالبات دارند و بنا بر اظهارات آنان کارانه هایشان حدود یک سال پرداخت نشده است.
سعید برقی اضافه کرد: این مساله مختص به شهرستان طبس نیست و مشکل در دیگر شهرها نیز وجود دارد و نکته حائز اهمیت که نیاز به بررسی دارد طبق گفته متخصصان مدت تعویق پرداخت کارانه ها در خراسان جنوبی نسبت به دیگر استان ها بیشتر است.
وی گفت: این متخصصان در شهر طبس بیماران اورژانسی را ویزیت می‌کنند و عمل ها را نیز انجام می‌دهند و فقط ویزیت در کلینیک را تا یکشنبه آینده انجام نخواهند داد.
وی تصریح کرد: البته پنجشنبه کلینیک بسته بوده و روز جمعه هم به همین صورت است و فقط احتمالا شنبه این تعطیلی برقرار باشد.
معاون فرماندار ویژه طبس با اشاره به برگزاری جلسه برای بررسی مشکلات پزشکان گفت: یکی از پزشکان متخصص در آن جلسه می گفت اعتبار کارانه ما را در ساختمان سازی شهر بیرجند خرج کردند که باید صحت آن بررسی شود و البته بعید می دانم که چنین چیزی باشد چون هر اعتباری سرفصل مربوط به خود را دارد.
وی ادامه داد: این پزشکان قراردادی را با دانشگاه علوم پزشکی منعقد کردند و بیش از یک سال تعهدات دانشگاه علوم پزشکی برای پرداخت کارانه آنها به تعویق افتاده و پزشکان می‌گویند کلی ضرر و زیان می کنیم.
برقی گفت: یکی از مواردی که پزشکان بیان کردند این بود که دانشگاه علوم پزشکی پیگیری خاصی برای وصول مطالباتشان ندارد و ما هم قول دادیم از طریق فرمانداری این موضوع پیگیری شود که هرچه زودتر مطالبات آنها پرداخت شود.
وی اضافه کرد: مطالبات متخصصان به حق است چون پزشکان با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قراردادی داشته اند که براساس آن عمل نشده است اما در مقابل حتما مسئولان دانشگاه این اظهارنظر را خواهند داشت که اعتبار نداریم و باید اعتبار تامین شود تا معوقات پزشکان پرداخت شود.
وی با بیان این که طبس محل تلاقی پنج استان کشور است و سال گذشته بیش از 6 میلیون گردشگر و مسافر داشته است گفت: علاوه بر جمعیت 70 هزار نفری طبس، گردشگران و مسافران چه در سوانح جاده ای و کسالت ها و مریضی ها نیاز به متخصصان مختلف در طبس داریم و حضور آنان ضروری است.
وی افزود: ما پیگیری می کنیم که دانشگاه علوم پزشکی مطالبات پزشکان را پرداخت کند و آنها را راضی نگه دارد که این قشر فهیم و عالم با انگیزه لازم خدمت رسانی کنند.
شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*3028
خبرنگار: سجاد نجفی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.