به گزارش ایرنا حجت الاسلام روح الله نوری روز سه شنبه در نشست خبری، بیان تاثیر انقلاب اسلامی در محور مقاومت، تفکر امام خمینی (ره) در کشورهای جهان اسلام و تاثیر تفکر امام راحل بر شکست هیمنه استکبار جهانی را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.
وی بیان کرد: حاج حسن العماد مسئول حزب العدلیه یمن، دکتر علی احمد مبلغ بین المللی شبه قاره هند، محمد مختار مبلغ دینی و انقلابی از نیجریه، ارخان محمد اف از آذربایجان و روسیه، حاج مختار از افغانستان و اشرف منتو از کشمیر هند در این همایش حضور خواهند داشت.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: هر کدام از این مبلغان، متفکران انقلاب اسلامی هستند که انقلاب اسلامی را به خوبی درک کردند و امروز به عنوان صادرکنندگان آن در کشورهای اسلامی فعالیت می کنند.
وی اضافه کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پرچم وحدت و مقاومت در سراسر کشورهای اسلامی و آزادیخواهان عالم نمایان و پیام انقلاب به صورت کاملا روشن به سراسر جهان صادرشده است.
نوری گفت: انقلاب مربوط به حزب یا مذهب خاصی نیست بلکه محور مقاومت با وحدت اسلامی رابطه تنگاتنگی دارد که با هسته انقلاب یعنی مسجد به این وحدت قوت بخشیده می شود.
وی با بیان این سخن از امام خمینی (ره) که فرمودند «ما انقلاب کردیم که مسجد را اداره کنیم» گفت: مساجد امروز به هسته های انقلاب و محورهای مقاومت و وحدت تبدیل شده اند و همین مساجد زمینه را برای کلام مقام معظم رهبری مبنی بر پایان اسرائیل تا 25 سال آینده فراهم خواهد کرد.
همایش نهضت جهانی حضرت امام روح الله ساعت 8 روز پنجشنبه هفته جاری در مسجد امام حسین (ع) بیرجند آغاز به کار می کند.
نخبگان، دانشجویان، دانش آموزان و فعالان مساجد و حوزه های فرهنگی از شرکت کنندگان در این همایش خواهند بود و میهمانان محوری از کشورهای یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان، کشمیر هند، روسیه، نیجریه و آذربایجان هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.