به گزارش ایرنا عباس لامعی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان افزود: انتصاب مدیران در آموزش و پرورش براساس استعداد و لیاقت است.
وی اظهار کرد: در پنج سال گذشته با کمبود اعتبار شدید مواجه بودیم و علیرغم کمبود اعتبار مسائل تعلیم و تربیت دانش آموزان را کنار نگذاشته ایم و با دست خالی و روحیه جهادی اقدامات خوبی در آموزش و پرورش استان انجام شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه گسترده با مشکلات زیادی از جمله مشکل اقتصادی دست و پنجه نرم می کند که حل مشکلات آموزش و پرورش نیازمند همکاری همه دستگاهاست.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش شهرستان درمیان از نظر تعداد دانش آموزش رتبه سوم استان را داراست و از طرفی پراکندگی شهرستان و یکسری مشکلات دیگر مدیریت این نهاد را مشکل کرده است.
لامعی گفت: براساس ارزیابی های سال گذشته وزارت آموزش و پرورش، سال گذشته شورای آموزش و پرورش استان رتبه برتر کشوری را کسب کرد و در زمینه بهداشت روانی دانش آموزان، حجاب و عفاف و انسداد بی سوادی نیز از جمله استان های برتر کشور هستیم.
وی افزود: در بعد علمی و آموزشی در سه سال متوالی رتبه های دوم و سوم کشور را کسب کرده ایم و در تلاش هستیم این رتبه ها را حفظ و ارتقا دهیم.
امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه هم گفت: ارتقای سطح علمی و تحصیلی فرزندان به منظور تربیت مدیران آگاه، عالم و توانمند آینده از مهمترین مسائلی است که باید خانواده ها و متولیان آموزش و پرورش در تحقق آن تلاش کنند.
مولوی سید احمد عبدالهی با بیان اینکه علم و آگاهی باید همراه با تزکیه و معنویت باشد اظهار کرد: انسان دارای 2 بعد جسم و روح است که علم، جسم را تزکیه و روح را بارور می سازد.
وی گفت: انتصاب مدیران در آموزش و پرورش باید براساس شایستگی باشد و شهرستان درمیان، دیار دارالتقریب و از نظر وحدت و انسجام در سطح کشور مثال زدنی است که این وحدت و انسجام زمانی حفظ می شود که در انتصاب ها از تمام مدیران دارای شایستگی چه شیعه و چه سنی استفاده شود.
حدود 12 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان درمیان تحصیل می کنند.
در این آیین از خدمات حسین مهران فر قدردانی و نجفعلی مقیمی به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان منصوب شد.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.