به گزارش ایرنا محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه پیام رسان سند مصوب شورای عالی فضای مجازی است که بخش های مختلف دولت وظایفی برای حمایت این کار دارند و وزارت ارتباطات هم تکالیفی دارد.
وی بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکلیف دارد که پهنای باند را برای اتصال سرور و بخش خصوصی فراهم کرده و برای مصرف کاربر نهایی تعرفه ترجیحی اعمال کند و از منابع وجوه اداره شده وام هایی به شکل کم بهره و متناسب با نیاز آنها در اختیارشان قرار دهد.
وی گفت: وزارت ارتباطات از پنج ماه پیش تکلیف خود در خصوص شبکه های اجتماعی را آغاز کرده و فضا و پهنای باند اختصاص یافته و برای دریافت وام معرفی ها به بانک انجام شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای پیام رسان یک فضای اقتصادی بزرگ برای کشور است و باید تلاش کنیم این صنعت در داخل کشور نهادینه شود اما این کار فقط با سیستم درست کردن کامل نمی شود و کارهای دیگری هم باید انجام شود.
وی اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات شبکه ای است که از سه لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، خدمات که پیام رسان بخشی از این لایه است و محتوا تشکیل شده است.
آذری جهرمی گفت: به لحاظ اسناد تصویبی، شورای عالی فضای مجازی سند توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات را مصوب کرده و ماموریتش بصورت ویژه در بیشتر بخش ها با وزارت ارتباطات است.
وی اظهار کرد: در مدتی تصدی مسئولیت در این وزارتخانه چون سند یادشده بر اقدامات سابقی که در توسعه شبکه انجام شده تاخر داشت، ابتدا باید کارهای انجام شده با آنچه مصوب است انطباق داده شود و در حال حاضر مشخص است چه چیزهایی توسعه داده شده و چه چیزی باید تغییر داده شود تا به سطح تعریف قانون برسیم.
وی گفت: 31 پروژه برای رسیدن به نقطه مناسب تعریف شده و از 6 ماه آینده بهره برداری از این پروژه ها آغاز می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تا 2 سال آینده در زیرساخت به نقطه مطلوب سند تبیین الزامات مصوبه شورای عالی فضای مجازی می رسیم.
وی که در حاشیه نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی با خبرنگاران گفت و گو می کرد، گفت: از امروز در 310 روستای خراسان جنوبی با همکاری بین شرکت مخابرات ایران و شرکت ایرانسل، خدمات ایرانسل قابل دسترسی است.
آذری جهرمی اظهار کرد: 182 روستا فاقد ارتباط بود که به مناسبت ایام الله دهه فجر از امروز (دوشنبه) این روستاها به شکل همزمان هم خدمات همراه اول و هم ایرانسل را دریافت می کنند.
وی افزود: بهره بردای این تعداد روستا از خدمات همراه اول و ایرانسل، توسعه خوبی در سطح بهره برداری از ارتباطات و شاخص های ارتباطی استان ایجاد می کند هرچند با نقطه ایده آل فاصله وجود دارد.
وی گفت: 874 روستا در خراسان جنوبی بیش از 20 خانوار جمعیت دارند که 440 روستا ارتباط از قبل داشت و 180 روستا از امروز دارای ارتباط شدند اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم که بنا بر تکلیف برنامه ششم توسعه تلاش داریم این کمبودها رفع شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در مدت یک سال گذشته مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در استان راه اندازی و مصوب شد اعتبارات این مرکز نسبت به سال قبل 2 برابر شود.
وی گفت: وظیفه مرکز توانمندسازی تقویت کسب و کارهای نوپای استان است و آنها برای رسیدن به بازار تجاری شریط بهتری پیدا می کنند.
وی افزود: کار کردن در عرصه توسعه ارتباطات در استان و توسعه توانمندسازی کسب و کارهای نوپا با ایجاد پارک های تخصصی علم و فناوری در استان مورد درخواست است که برای این موضوع برنامه ریزی خواهیم کرد.
آذری جهرمی گفت: در حوزه ارتباطی نقاطی وجود دارد که سال ها درخواست تلفن ثابت دارند و این امکان فراهم نشد که قصد داریم با یک برنامه ریزی فشرده این اشکال ها رفع شود.
وی بیان کرد: در حوزه وزارت ارتباطات با اعتبار یکهزار و 400 میلیارد ریال در یک سال گذشته پروژه هایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در خراسان جنوبی اجرا شده و خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه در دسترس همه شهرهای استان قرار گرفته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (دوشنبه) در سفر یکروزه به خراسان جنوبی بیش از 400 طرح ارتباطی با اعتبار یکهزار و 400 میلیارد ریال را افتتاح و در نشستی جداگانه با نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوا در این استان دیدار کرد.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.