به گزارش ایرنا این تعداد طرح عصر امروز (دوشنبه) به طور متمرکز با حضور محمدجواد آذری جهرمی، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست شورای اداری استان به بهره برداری رسید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست گفت: دسترسی به شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه در همه شهرستان های استان، برقراری ارتباط 310 روستا به خدمات نسل دوم شبکه ایرانسل و 182 روستا از مجموع روستاهای خراسان جنوبی به شبکه های همراه اول و ایرانسل با سرعت مناسب از ثمرات اجرای این طرح هاست.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم گفت: طرح ها یاد شده در حوزه توسعه فیبرنوری، توسعه و راه اندازی سایت های نسل سوم و چهارم تلفن همراه، توسعه خدمات پستی و پست بانک و نیز توسعه، نوسازی و راه اندازی خدمات تلفن ثابت است.
علی دلگیر افزود: فیبرنوری 48 کیلومتر مسیر چاه سگگ (ماهیرود) - درح با اعتبار 28 میلیارد و 800 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی افتتاح سالن های pco،pmo و کارگاه آموزش پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک، سالن جلسات اداره کل پست استان، بازسازی اداره پست نهبندان، راه اندازی سامانه درخواست غیرحضوری مدارک تحصیلی مستقر در دانشگاه بیرجند و راه اندازی سرویس ترخیص خودرو را از پروژه های شرکت پست خراسان جنوبی ذکر کرد.
وی ادامه داد: همچنین پروژه های بهسازی و راه اندازی شعبه پست بانک طبس، بهسازی و افتتاح 50 باجه بانکی، پرداخت 150 مورد تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، افتتاح 400 دستگاه pos و 138 PINPAD یاراکارت، تعداد 5 هزار اپ موبایلی، تقویت و توسعه 24 ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند و 150 طرح توانمند سازی دهیاری ها از دیگر پروژه های ارتباطی در حوزه پست بانک استان است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: نوسازی و راه اندازی 186 سایت نسل دوم، 19 سایت نسل سوم، 52 سایت نسل چهارم همراه اول و سایت LAN و فیبر و پهنای باند از دیگر طرح های ارتباطی است که امروز افتتاح شد.
وی راه اندازی و احداث 16 سایت نسل دوم، 51 سایت نسل سوم و 30 سایت نسل چهارم ایرانسل را با اعتبار 522 میلیارد و 500 میلیون ریال را از دیگر پروژه ها ذکر کرد.
دلگیر گفت: همچین عملیات اجرایی 6 پروژه رایتل در چهار شهر و بهره برداری از 31 خودپرداز در خراسان جنوبی آغاز شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز (دوشنبه) با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
نشست با نخبگان، جوانان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر برنامه های سفر یکروزه آذری جهرمی به خراسان جنوبی است.
6054*3028
خبرنگار: مریم پنجابی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.