به گزارش ایرنا مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی روز شنبه در این مراسم گفت: هدف از راه اندازی این پردیس، تجاری سازی محصولات است چراکه شرکت های دانش بنیان در بحث تجاری سازی و فروش محصولات خود با مشکلاتی مواجه هستند.
جواد عقیلی پور اظهار کرد: پردیش شرکت های دانش بنیان استان با 520 مترمربع زیربنا در سه طبقه و دارای با 30 اتاق احداث شده است.
وی ادامه داد: همچنین شرکت های دانش بنیان می توانند از خدمات اداری، مالی کارگاهی و غیره به صورت رایگان از امکانات پردیس بهره مند شوند.
وی احداث 2 سالن جلسات، اتاق رایانه، دفتر حقوقی برای تجاری سازی محصولات را از دیگر بخش های ساختمان پردیس شرکت های دانش بنیان استان ذکر کرد.
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی، اظهار کرد: بحث اقتصاد دانش بنیان چندین سال است که در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته و اقدامات خوبی در زمینه های مختلف نیز انجام شده است.
عقیلی پور با اشاره به وجود 2 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در سطح کشور افزود: این در حالیست که با توجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به جهان عقب هستیم و اکنون باید 20 هزار شرکت در کشور فعال می بود.
وی با بیان اینکه خروجی زمینه های علمی شرکت های دانش بنیان رضایت بخش نیست، عنوان کرد: در حال حاضر ایران در این زمینه دارای رتبه 16 جهان، در حوزه فناوری رتبه 132 و زمینه دانش کار رتبه 102 جهان را داراست.
وی بیان کرد: در استان ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه خوبی وجود دارد و در سال های اخیر شرکت های دانش بنیان بلوغ خوبی داشته اند.
وی اضافه کرد: وجود 50 هزار دانشجو، گیاهان دارویی، صنعت و معدن و انرژی های نو از جمله ظرفیت های استان هستند که باید به درستی از آن استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه های استان قطب بندی نشده اند، یادآور شد: در دانشگاه ها علم بسیار خوبی وجود دارد که با قطب بندی دانشگاه ها می توان با همکاری شرکت های دانش بنیان به موفقیت های زیادی دست یافت و این در حالیست که علم دانشگاه ها مانند آبی است که پشت سدها مانده و از آن به درستی استفاده نمی شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.