به گزارش ایرنا دکتر علی دلخروشان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در یکی از این حوادث، زن 19 ساله ای در روستای چاه عباس اردونی نهبندان به دلیل استفاده غیراصولی از آبگرمکن گازی جان باخت.
وی ادامه داد: همچنین 9 نفر نیز در شهرستان های بیرجند، سربیشه و نهبندان دچار مسمومیت با گازمونوکسیدکربن شدند که توسط کارشناسان اورژانس به بیمارستان های سطح استان اعزام شدند.
وی بیان کرد: درصورت مواجهه با فردی که دچار مسمومیت شده است باید او را به سرعت از محیط آلوده خارج کرد و بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگیرید.
وی ادامه داد: در صورت کاهش سطح هوشیاری مسموم تا رسیدن کارشناسان اورژانس نباید هیچ خوراکی یا نوشیدنی ‌به فرد مسموم داد و باید او را به پهلوی چپ چرخاند.
به اساس گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی طبق آمار اورژانس استان، سال گذشته بر اثر وقوع 81 حادثه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، 117 نفر در استان دچار مسمومیت شدند و 5 نفر نیز جان باختند.
از لحاظ تعداد حادثه در این مدت شهرستان نهبندان با 17 حادثه، از لحاظ تعداد مسمومان شهرستان قاینات با 43 مسموم و از لحاظ تعداد فوتی شهرستان های بیرجند و قاینات هر کدام با 2 فوتی بیشترین آمار مسمومیت با منوکسیدکربن در استان را به خود اختصاص دادند.
بیشترین علل مسمومیت با منوکسیدکربن در استان استفاده از زغال و چوپ و روشن کردن وسایل گازسوز غیراستاندارد در محیط بسته برای گرمایش است و از سایر علل نیز می توان به خوابیدن در کنار چاه موتورهای گازوئیلی، روشن بودن خودرو در پارکینگ و محیط سر بسته، استفاده از پیکنیک برای گرمایش داخل خودرو و نشت گاز از لوله های دودکش بخاری، آبگرمکن و پکیج اشاره کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054*
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.