به گزارش ایرنا محمدسعید ایزدی روز پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی در بیرجند افزود: از چهار دهه گذشته مسئولان در دفتر خود در مرکز نشسته و برای شهرستانی مثل فردوس در این استان تصمیم گیری می کنند در حالی که نظام طرح ریزی باید از پایین به بالا حرکت کند و امروز در همه ابعاد نیازمند تحول هستیم.
وی با تاکید بر اینکه این روال باید تغییر کند گفت: تا چه موقع باید در یک نظام برنامه ریزی شهرها را به شکل بخشی مدیریت کنیم، این که هر دستگاهی فقط به ضوابط خود نگاه کند و هماهنگی بین بخشی وجود نداشته باشد، صحیح نیست.
وی ادامه داد: در چنین جلساتی که همه دستگاه ها دور هم جمع شده و نیاز شهر را اولویت بندی کنند یک تغییر مطلوب است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز اعضای شرکت کننده در جلسه در خصوص یکی از محله های بیرجند مثل محله 17 شهریور با هماهنگی با هم تصمیم به انجام کار مشترک می گیرند و این کاری اثربخش است.
وی گفت: این تغییرات لازمه بهبود وضعیت کنونی کشور است و باید نگاه از روند نوسازی گذشته به بازآفرینی تبدیل شود.
وی افزود: در گذشته ما خود را متولی مردم لحاظ می کردیم و به آنها گفته می شد که چه کاری درست است؛ این روند غلط بود و باید اصلاح شود.
ایزدی نخستین اقدام برای بهسازی یک محله را ایجاد فضایی برای اشتغال ساکنان محله و توانمندسازی آنها اعلام کرد و گفت: امروز باید از این زاویه به شهرها نگاه شود و رویکرد برنامه ریزی از بالا به پایین که در گذشته معمول بوده، باید اصلاح شود.
وی گفت: اسناد جامع و تفصیلی دیگر پاسخگوی همه مسائل شهری نیست و امروز باید به دنبال تحول عظیم در نظام طرح ریزی باشیم.
وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای موضوع بازآفرینی شهری تاکید و اظهار کرد: قوای سه گانه باید دست به دست یکدیگر داده تا شهرها و شهروندان را به جایگاه واقعی خود برسانیم و این تنها با تغییر فرآیندهای موجود ممکن است.
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: این استان ثروت های عظیم و گسترده دارد اما بخشی از مردمان خراسان جنوبی در فقر زندگی می کنند.
وی گفت: خراسان جنوبی قطب زعفران دنیاست و محصولات منحصر به فرد در مقیاس ملی و بین المللی دارد و اینکه مردم این منطقه برای گذران رندگی خود محتاج یارانه باشند، زیبنده نیست.
ایزدی یادآور شد: اگر به ظرفیت های موجود در خراسان جنوبی توجه نشود این ثروت ها به مرور زمان از دست می رود چون این دارایی ها قابل بازگشت نیست.
وی گفت: اراضی کشاورزی، طبیعت و محصولات انسان ساخت اگر تخریب شود امکان تولید دوباره آن وجود ندارد.
نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی به ریاست استاندار و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از روز گذشته (چهارشنبه) از بافت های تاریخی و طرح های شهرسازی در برخی شهرستان های استان بازدید کرد.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.