به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز سه شنبه در ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان درمیان با بیان اینکه هفت هزار و 471 خانوار در چهار شهر و 48 روستا از خدمات این طرح ها بهره ‌مند می شوند افزود: با افتتاح این تعداد طرح برای 74 نفر به طور مستقیم و برای 350 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
وی گازرسانی به شهرهای «طبس مسینا و گزیک»، افتتاح 2 مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای «خوان و نوغاب هندوالان» و افتتاح 20 کیلومتر باند دوم محور اسدیه - بیرجند را از مهمترین طرح های دهه فجر این شهرستان ذکر کرد.
وی گفت: متاسفانه افتتاح سالن ورزشی روستای بورنگ شهرستان چند سال است به دلیل عدم کف پوش به تاخیر افتاده که باید اداره کل ورزش و جوانان مشکلات پروژه را پیگیری کند تا این طرح در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.
فرماندار درمیان افزود: با همکاری مرکز بهداشت شهرستان ویزیت رایگان در مناطق شهری و روستایی نیز در ایام دهه فجر به شهروندان ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیش از 10 کمیته مسئولیت برگزاری مراسم دهه فجر را به عهده دارند از روسای کمیته ها و ادارات ذیربط خواست برنامه های شاخص خود را در زمان مقرر اعلام و برگزار کنند.
بشیری زاده مهم‌ترین اصل در برگزاری جشن‌های ویژه بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی را حضور و مشارکت فعال و موثر مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب دانست و گفت: مسئولان بستر را فراهم کنند تا مردم با حضور پررنگ، خود برنامه های دهه را اجرا کنند.
وی گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور حماسه ها و رشادت های شهدا و ایثارگرانی است که در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است برای تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی جان خود را نثار کردند و وظیفه تمامی مردم و مسئولان است تا یاد و خاطره حماسه مردم انقلابی ایران را در اذهان زنده نگه دارند.
وی اظهار کرد: همه ایام الله و دهه ها هویتش را از انقلاب اسلامی و دهه فجر می گیرند، پس تکلیف است که از تمامی ظرفیت و توان در برگزاری این ایام استفاده شود.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.