به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: در پایان دهه چهارم انقلاب اسلامی باید عملکرد خود را بازیابی، تحلیل و بازنگری کرده و مشکلات، اعتراض ها و مطالبات مردم را عاقلانه، دوستانه و در فضای صمیمی حل و فصل کنیم.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با آگاهی مردم به پیروزی رسید گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران با آگاهی کامل به صحنه آمدند و استبداد و رژیم تا بن دندان مسلح که مورد حمایت شرق و غرب بود را به زانو در آورند.
وی تصریح کرد: امروز نیز تنها راه مقابله با دشمن، آگاهی و بیداری مردم است و باید پیوسته این تدبیر عاقلانه و منطقی انجام شود زیرا دشمن از رویارویی مستقیم و فشار بیرون طرحی نبسته و نخواهد بست.
خطیب جمعه بیرجند افزود: امروز دشمن تمام همت خود را متمرکز کرده تا با فشار اقتصادی مردم را ناامید و توده های مردم را به خیابان کشیده تا به سلطه نامشروع خود دست یابد.
وی با بیان اینکه مطالبات اکثریت مردم به حق است و برخی مردم مطالبات به حق اقتصادی دارند گفت: حق مسلم مردم است که زندگی همراه با آسایش، امنیت و آبرومند داشته باشند، گرچه اقتصاد کشور از نظر فعلی شکوفا نشده اما ظرفیت های اقتصادی بسیار بالایی دارد.
حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: برنامه اقتصاد مقاومتی اگر با همت مردم و مسئولان به درستی در کشور پیاده شود ما می توانیم به قدرت اقتصادی دنیا تبدیل شویم و در شان این ملت نیست در پیچ و خم مسائل اقتصادی گیر کند تا دشمن از این فرصت استفاده کرده و کار به ناآرامی های خیابانی بکشد.
وی یادآور شد: دشمن می خواهد در پوشش مطالبات به حق، مطالبات ناحق را جاسازی کند لذا نباید اجازه دهیم مطالبات به حق مردم نادیده گرفته شود.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آندسته از کسانی که مطالبات اجتماعی و فرهنگی دارند افزود: این مطالبه نیز به حق است و این افراد خواهان عدالت، مبارزه با فساد، تبعیض و رانت خواری هستند و مشکلات اجتماعی آنها را تحت فشار قرار داده است.
وی با بیان اینکه گروهی مطالبات به ناحق دارند و در اقلیت هستند گفت: کسانی که با اسلام مشکل ندارند اما با برقراری نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند و کسانی که با انقلابی بودن نظام جمهوری اسلامی به معنای درست کلمه مخالفند، این به معنای خالی شدن نظام از درون است.
حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه دشمن از دشمنی و فتنه گری دست بردار نیست و همه باید به هوش باشند افزود: همه باید بدانند گرچه فتنه خاموش شد اما دشمن از دشمنی و فتنه گری دست بردار نیست و قضیه بسیار جدی است.
وی با بیان اینکه حوادث اخیر از جهتی مایه تاسف و از جهتی مایه مباهات و خوشحالی است گفت: مردم می خواستند نسبت به مشکلات اقتصادی، تنگناها، رکود و گرانی موجود اعتراض و آن را از مسئولان مطالبه کنند اما استکبار، صهیونیست، منافقان مزدور و وطن فروش مطالبات به حق مردم را به سمت هنجارشکنانه و ضد قرآن، ضد کشور، ضد انسانیت کشاندند و به جان و مال مردم آسیب زدند.
وی عنوان کرد: آنچه در این ایام و هفته ها اتفاق افتاد و بعضا ادامه دارد باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مزدوران وطن فروش نظام مقدس جمهوری اسلامی را هتک حرمت کردند و این مایه تاسف است که کسانی مطالبات بحق مردم را منحرف کردند.
وی افزود: ملت هوشیار و بیدار ایران از فتنه 88 درس های خوبی گرفته، آن را به یاد دارند و فراموش نمی کنند لذا با کمک نیروهای انتظامی و امنیتی این فتنه را توانستند خاموش کنند.
حجت الاسلام مختاری همچنین به 27 دی ماه سالروز شهادت شهید نواب صفوی و یاران با وفایش اشاره کرد و گفت: شهدا به دست دژخیمان، مظلومانه و غریبانه در راه دفاع از اسلام به شهادت رسیدند و امروز ما پیمان می بندیم تا آخرین نفس با صبوری، ایمان و تقوی مسیرشان را ادامه دهیم.
وی با اشاره به 26 دی ماه سالروز فرار شاه ملعون از کشور گفت: آنها خواستند به عنوان یک تاکتیک از این استفاده کنند و با یک سفر حرکت عظم مردم را خاموش کنند اما به لطف خداوند به اهداف شوم خود نرسیدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.