به گزارش ایرنا، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در این مراسم افزود: کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی صنایع دستی استان یکی از بسترهای مناسب برای توسعه صادرات صنایع دستی محسوب می شود.
حسین عباس زاده گفت: در همایش امروز که با حضور صنعتگرانی از سراسر استان برگزار شد، شیوه های بازاریابی الکترونیک و نحوه پست کردن کالا به سایر کشورها به صنعتگران آموزش داده می شود.
وی بیان کرد: در این کمپین شرکت های واسطه کار مدیریت، ساماندهی و آموزش به صنعتگر را در دستور کار خود قرار داده و به عنوان یکی از شرکت های واسطه بین ایران و 12 کشور جهان است.
وی اظهار کرد: صنعتگران از طریق بازار الکترونیکی که با مشارکت اداره کل پست، اداره کل ارتباطات و دفتر امور اقتصادی استانداری فراهم شده می توانند کالاهای خود را در فضای اینترنت بارگذاری کنند.
وی با بیان اینکه این کمپین به نوعی زمینه ساز حرکت و توسعه صنایع دستی استان به بازارهای جهانی خواهد بود، افزود: تمامی فعالان صنایع دستی می توانند از این ظرفیت و پتانسیل بهره مند شوند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد: کمپین یاد شده با هدف خرده فروشی تمامی رشته های صنایع دستی استان یعنی کالاهای زیر 80 تا 100 دلار است.
عباس زاده یادآور شد: کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی صنایع دستی به صورت دوره ای در تمامی استان ها برگزار شده و امروز خراسان جنوبی میزبان کمپین است.
وی بیان کرد: در قالب این کمپین اداره کل پست، فضایی را به صورت رایگان در اختیار صنعتگر قرار می دهد تا تصاویری از آثار خود را در این فضا بارگذاری کند و تجارت الکترونیک را به دست بگیرد.

** فعالیت 4 هزار صنعتگر در خراسان جنوبی
وی با اشاره به وجود 4 هزار صنعتگر فعال در خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر 80 رشته صنایع دستی در استان شناسایی شده اما صنعتگران در 40 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.
عباس زاده با بیان اینکه برای عضویت در کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی صنایع دستی محدودیت وجود ندارد، گفت: در حال حاضر 150 صنعتگر از سراسر استان شرکت خواهند کرد.
وی یکی از مشکلات اساسی صنایع دستی را بحث بازاریابی دانست و یادآور شد: این کمپین می تواند زمینه ساز توسعه صنایع دستی بدون مسافرت به بازار جهانی باشد.
وی اضافه کرد: صنعتگر شاید به دلیل هزینه های سنگین نمایشگاه ها نتواند در بازارهای جهانی و نمایشگاه های بین المللی شرکت کند اما با عضویت در این کمپین تخصصی و نحوه استفاده از فضای اینترنت می تواند آثار خود را برای متقاضیان عرضه کند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.