به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی قاسم بهادری اظهارکرد: در این نمایشگاه که از تاریخ نوزدهم آذرماه لغایت بیست و سوم آذرماه جاری با حضور صنعتگرانی از سراسر کشور در شهرستان بیرجند برگزار شد، دردی مراد سهندی، صنعتگر روستای تکله قوز شهرستان رازوجرگلان با ارائه صنایع دستی قوم ترکمن از جمله، دستبافته های ابریشمی، گلیم و نمد موفق به دریافت نشان غرفه دار برتر نمایشگاه شد.
بهادری ادامه داد: این صنعتگر، در نمایشگاه صنایع برتر استان یزد نیز که در مردادماه سال جاری درشهر یزد برگزار شده بود موفق به دریافت نشان یاد شده گردیده بود.
بخش مرزی جرگلان در غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی با 30 هزار نفر جمعیت ترکمن از طایفه های گوگلن، نخورلی، تکه، مورچلی و گرکز دارای ثروت های ملی کم نظیری همچون اسب اصیل ترکمن، قالی و قالیچه های 2رو و تک روی ابریشمی و پشمی، پرورش کرم ابریشم و دارای فرهنگ غنی با آداب و رسوم خاص، غذاهای محلی، لباس های رنگارنگ ترکمنی و... است.
جرگلان خراسان شمالی با داشتن اسب های اصیل ترکمن، بافت قالی و قالیچه ابریشم 2رو و شیوه زندگی ترکمن ها با آداب و رسوم ویژه خود توانمندی و ظرفیت بی بدیلی را برای جذب گردشگران فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی می توانند برنامه های خبری روزانه خود را یک روز قبل از اجرای برنامه ها از طریق شماره تلفن 32226666، 32231776و 09159768804 نمابر یا اطلاع رسانی کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.