به گزارش ایرنا حسین امامی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه آب شرب بیرجند در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان مصرف آب برای آبیاری فضای سبز بیرجند در هشت ماهه ابتدای سال 749 هزار مترمکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش یافته و نیاز است توسط شهرداری تدابیر جدی برای کاهش مصرف گرفته شود.
وی ادامه داد: سال 95 تعداد انشعابات فضای سبز شهری 656 انشعاب بود که در سال جاری این تعداد با کاهش 10.37 درصدی به 588 انشعاب رسیده است.
وی گفت: با این حال در مقایسه مصارف فضای سبز در سال جاری با سال گذشته رشد 13.06 درصدی داشته است.
وی بیان کرد: در مرکز استان 182 انشعاب برای آبیاری فضای سبز بیرجند وجود دارد و هفت درصد مصارف آب این شهر مربوط به این موضوع است.
به گزارش ایرنا امامی در ادامه با اشاره به طرح ارتقای مدول اول تصفیه خانه فاضلاب بیرجند اظهار کرد: از اقدامات موثر در بحث بهبود شاخص های بهره برداری اجرای طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند است.
وی ادامه داد: در مدول دوم تصفیه خانه با اجرای هوادهی زیر سطحی، افزایش راندمان و ظرفیت تصفیه خانه را در حد 30 درصد نسبت به شرایط قبلی در پی داشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی افزود: مدول اول تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در سال 84 با روش برکه تثبیت و با ظرفیت 10 هزار و 500 مترمکعب در شبانه روز و برای 65 هزار نفر جمعیت به بهره برداری رسیده است.
امامی گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهر بیرجند اجرای پروژه ارتقای ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب ضروری بوده که این پروژه اجرا که افزایش 60 درصد ظرفیت تصفیه خانه را در پی داشته و ظرفیت آن به 16 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش یافته است.
وی در ارتباط با ضوابط قانونی استفاده از پساب فاضلاب عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت نیرو در قالب نظام نامه استفاده از پساب فاضلاب شهری در مناطقی که تامین آب توسط آب زیرزمینی از دشت های ممنوعه صورت می گیرد کل پساب تصفیه شده فاضلاب می بایست به صورت جایگزین با چاه های کشاورزی و استفاده از آن برای تامین آب شرب درازمدت جوامع شهری و روستایی در این دشت ها صورت پذیرد.
وی اضافه کرد: این موضوع در اختیار شرکت های آب منطقه ای بوده که در این راستا آن شرکت با انجام مطالعات و تهیه طرح لازم پروژه، پروژه ای را تحت عنوان جایگزینی پساب با منابع آب کشاورزی منطقه در دست اجرا دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.