به گزارش ایرنا مهدی ابراهیمی شامگاه پنجشنبه در جشن بزرگداشت روز فردوس (دهم آذر) افزود: این همایش اسفندماه با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد به میزبانی شهرستان فردوس برگزار می شود و هدف از برگزاری معرفی و شناساندن فردوس در عرصه ملی و بین المللی است.
وی به قدمت فردوس اشاره و اظهار کرد: این شهرستان از گذشته‌های دور مهد پرورش بزرگانی چون فاضل تونی، آیت الله فردوسی‌پور و دانشمند بزرگ استاد محمدجعفر یاحقی بوده است.
فرماندار فردوس بر لزوم وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: برای توسعه و پیشرفت شهرستان به کمک و همراهی مردم و مسئولان نیاز است.
رئیس شورای اسلامی شهر فردوس نیز با اشاره به قدمت و فرهنگ غنی شهرستان فردوس از گذشته های دور تاکنون گفت: مردم باید شورا را باور کنند.
مجید نقره دانی خواستار همکاری مردم با اعضای شورای شهر در طرح ها و برنامه های این شورا شد.
شهردار فردوس نیز به جایگاه غنی فردوس در عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: 92 سال پیش، دومین شهرداری خراسان بزرگ و هجدهمین شهرداری کشور در شهرستان فردوس تاسیس شد و به همین مناسبت دهم آذرماه روز فردوس نامگذاری شده است.
حمید حلاج مقدم تصریح کرد: به عنوان نخستین شهر در خراسان جنوبی، طراحی ویژه ای برای ورودی های شهر فردوس در حال انجام است.
وی یادآور شد: شهرستان فردوس اولین شهر در خراسان جنوبی است که آب فضای سبز از شرب جداست و گونه های جدید مقاوم به کم آبی و شورآبی در فضای سبز این شهرستان کاشت شده است.
به گزارش ایرنا در جشن بزرگ روز فردوس، برنامه هایی نظیر اجرای شعر و سرود محلی، اجرای برنامه توسط گروه هنرهای آیینی اجرا شد.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9865*3028* خبرنگار- اعظم جمالی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.