به گزارش ایرنا علی زندی روز یکشنبه در پنجمین نشست سازمان های مردم نهاد استان خراسان جنوبی افزود: 460 کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر دنیا سبب شده تا در زمینه حمل و نقل و مصرف مواد مخدر درگیر باشیم.
وی عنوان کرد: این در حالیست که غیورمردان در مرزبانی استان امنیت کافی را برای مردم به ارمغان آورده اند و حلقه های امنیتی از نقاط صفر مرزها آغاز شده و داخل شهرها نیز تداوم دارد.
وی گفت: سازمان های مردم نهاد در راستای اهداف غیر انتفاعی خود حضور داشته و در حوزه آسیب های اجتماعی جانانه در کنار دولت در برخی مسایل که چه بسا پیشقدم تر عمل کرده اند.
به گزارش ایرنا زندی اظهار کرد: امروز مواد مخدر در کمین است و به عنوان یک آسیب جدی باید مورد توجه ویژه واقع شود.
وی گفت: وضعیت کاشت و داشت مواد مخدر در افغانستان حکایت از یک پدیده شوم صغیری دارد که اگر مدیریت نشود به خانه ما خواهد آمد.
وی ادامه داد: برابر اعلام رسمی سازمان ملل سطح زیر کشت خشخاش سال 2017 در افغانستان نسبت به سال قبل 63 درصد و تعداد استان های زیرکشت خشخاش نیز 14 درصد رشد داشت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: برابر تقریبی میزان تولید تریاک در این کشور 9 هزار تن اعلام شده است.
وی گفت: امروز استکبار جهانی و در راس آن ایالت متحده آمریکا یکی از مهمترین کانون ها خانواده یعنی جوانان پویا را مدنظر قرار داده است و مقام معظم رهبری سال 1394 بشخصه در حوزه آسیب های اجتماعی ورود کردند که از پنج آسیب مطرح شده مواد مخدر مهمترین آنهاست.
وی عنوان کرد: امروز اگر تولیت و سرپرسی مسایل اجتماعی به مردم واگذار می شود خروجی آن جز نیکی چیزی در بر ندارد، همچنان که در هشت سال جنگ تحمیلی مردم نشان دادند اگر کار به مردم واگذار شود یک قدم از وطن در دست بیگانه قرار نخواهد گرفت.
زندی گفت: هم افزایی در حوزه سازمان های مردم نهاد یک حرکت کلیدی در حوزه مبارزه با مصایب و مصیبت های اجتماعی است و امروز دیگر بحث تریاک مطرح نیست بلکه مواد مخدر صنعتی بدون رنگ، بو و طعم که عقل را زایل و خانمان سوز است ورود پیدا کرده و اگر شما و ما به عنوان یک ید واحد در حوزه آسیب های اجتماعی اقدام نکنیم لطمه های جبران ناپذیری بر پیکره جامعه ما وارد خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی یادآور شد: براساس برآوردی که سال 83 انجام شد برابر با 10 هزار میلیارد تومان میزان خسارت های ناشی از این پدیده شوم بر پیکره جامعه وارد شده است.
وی گفت: باید در حوزه آسیب های اجتماعی شعار ما این باشد که به صورت بسیجی وار ورود کنیم و سمن ها با اهداف غیرانتفاعی در این حوزه فعالیت می کنند لذا وظیفه داریم نسبت به اینها پاسخگو باشیم.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان سرآمد هستند و جزو افتخارات مردم استان هستند.
نشست سازمان های مردم نهاد در سالن اجتماعات مدیریت امور شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی برگزار شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.