محمد زنگنه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محصولات و تولیدات کشاورزی و دامداری استان با هدف افزایش تولید، فرآوری، بسته بندی و کمک به بازار فروش محصولات مورد حمایت قرار می گیرند.
وی گفت: بخشی از اعتبارات اختصاص یافته به استان را برای کمک به رونق تولید، فرآوری و عرضه محصولات منحصر به فرد استان از جمله زعفران، زرشک، عناب و تولیدات دامی استان اختصاص خواهیم داد.
وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر در استان، کشاورزی در زمینه محصولات آب بر و دامپروری های صنعتی بزرگ در برخی مناطق استان از توجیه فنی و اقتصادی برخوردار نیست.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: بایستی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها که اکثر آنها از طریق کشاورزی و دامداری کوچک سنتی امرار و معاش می کنند و با توجه به این مهم که امنیت مرزها و مناطق روستایی توسط آنان تامین می شود، نسبت به گسترش و کمک به فعالیت های خرد و کوچک در روستاها با همکاری و حمایت سازمان ها و دستگاه های اجرایی متولی اقدامات لازم انجام شود.
وی اظهار کرد: در این زمینه آموزش تخصصی روستائیان و عشایر و تخصیص اعتبارات ارزان قیمت از اولویت های حال حاضر استان است.
زنگنه یکی دیگر از مشکلات پیش رو استان را نبود رونق و وجود ضعف بازار فروش محصولات تولیدی کشاورزی، دامداری، صنایع دستی از جمله فرش، جاجیم، گلیم، حوله و گبه (به دلیل جمعیت کم و نیز گردشگری پایین) عنوان کرد.
وی گفت: این مشکل را می توان با ایجاد بازارهای فروش دائمی محصولات صنایع دستی در برخی مبادی و جاده های اصلی استان و بسط آن به سایر مناطق کشور و نیز برگزاری نمایشگاه های سالیانه یا فصلی در سطح استانی، ملی و منطقه ای تا حدودی برطرف کرد که صندوق استان آماده همکاری و مساعدت با این بخش است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.