یحیی رحمتی، مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه جشنواره بین المللی غذای اکو فرصتی خوب برای توسعه ونشان دادن ظرفیت های گردشگری شهر زنجان اس، گفت: این جشنواره از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت در محل همایش ها بین المللی کاسپین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق آمار سازمان جهانی گردشگری wto ،میزان گردش مالی در حوزه غذا ۲۰۰ میلیارد دلار در سال است،تاکید کرد : ترنوول مالی غذا در حوزه گردشگری برای خودش عامل اصلی می باشد که می توان بیشتر به این مسئله پرداخت .

وی با اشاره به اینکه کمیته های ۱۰ گانه برای برگزاری جشنواره بین المللی غذا اکو تشکیل شده است ،ابراز کرد: در این جشنواره پخت غذا ها ،نمایش ظرفیت فرهنگ های کشورهای عضو اکو،جشن ها آیینی و اجرا کارگاه ها آشپزی هم برای آشنایی ذائقه ایرانی و آشنایی غذا کشور ها مختلف با یکدیگر اجرا خواهد شد. ۲۵ غرفه پخت غذا ، ۸ غرفه تشکل ها و کار ها ستادی ،۱۴ غرفه صنایع دستی و ۲ غرفه ویژه دم نوش ها گیاهی ایجاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت ها شرکت استان ها در سومین جشنواره بین المللی غذا اکو وجود دارد،تصریح کرد: استان ها آذربایجان شرقی و غربی،قزوین ،کردستان ،گیلان و همدان در حوزه صنایع دستی وابسته به صنعت غذا شرکت خواهند کرد.

یحیی رحمتی با بیان اینکه هفت غرفه از استان زنجان و یک غرفه در حوزه سفال از استان تهران غرفه تشکیل خواهند داد، افزود: زنجان و خراسان جنوبی و ایلام نماینده های ایران در حوزه اصلی جشنواره بین المللی غذا اکو خواهند بود .

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 639876
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.