به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، این بازارچه مشتمل بر 22 غرفه در رشته های مختلف از جمله کارگاه های چوب، سیاه چادر، تذهیب و تشعیر، حجم برجسته با گل، چرم، معرق، مشبک فلز و ... است که در ایام نوروز همه روزه پذیرای هزاران نفر از مسافران و بازدید کنندگان است.

** خراسان جنوبی پتانسیل های خوبی برای توسعه صنعت گردشگری دارد
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، در این بازدید با تاکید بر اینکه استان پتانسیل های خوبی برای توسعه صنعت گردشگری دارد، افزود: توانمندی های حوزه گردشگری دراستان مغفول مانده و لازم است با برنامه واحد و با همکاری رسانه های جمعی و مسافرانی که از اماکن مختتلف استان بازدید کرده اند تبلیغات مناسب برای شناسایی جاذبه های استان صورت پذیرد.
فرهادی، با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر برنامه های شادی را پیش بینی کرد، عنوان کرد: ستاد تسهیلات، در ورودی شهرها غرفه هایی را برای راهنمایی مسافران نوروزی و همچنین معرفی اماکن دیدنی پیش بینی و احداث کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه بازارچه صنایع دستی به صورت دایمی فعالیت خواهد کرد، گفت: در ایام پایانی سال 95 مبلغی برای استفاده در این ایام تخصیص و ابلاغ شد و تلاش مجموعه ستاد تسهیلات سفر در سال 96 رونق بخش گردشگری و صنایع دستی در استان خواهد بود.
خراسان جنوبی با ثبت حدود 800 اثر تاریخی، فرهنگی، چشم اندازهای طبیعی و معنوی در نوروز سال 1395یکی از 10مقصد گردشگری ایران انتخاب شده بود.
تاکنون 2هزار و 200اثر تاریخی، فرهنگی و ... در این استان شناسایی شد که عمارت و باغ اکبریه بیرجند، مجموعه قنات بلده فردوس و بیابان لوت(مشترک میان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
تعطیلات نوروزی از 25 اسفند 1395 شروع و تا 15فروردین 1396ادامه دارد.
خراسان جنوبی در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد و طول راه های آن بیش از 17هزار کیلومتر است.
این استان با 151هزار کیلومتر مربع مساحت و 769هزار نفر جمعیت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است، فاصله آبادی های آن از یکدیگر طولانی است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215* 2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- عباسقلی اشکور جیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.