به گزارش ایرنا، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه در آیین آغاز به کار این دفتر گفت: این دفتر ازسوی بخش خصوصی در ورودی استان یزد و در مجاورت یخچال تاریخی خشتی ابرکوه تاسیس شده است.
عباس قدیریان در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: دراین دفتر علاوه بر راهنمای مسافران نوروزی، برشور و نشریه محلی 15 دی ابرکوه که به معرفی آثار تاریخی وطبیعی ابرکوه پرداخته است به مسافران هدیه می شود.
وی ارائه کتاب های مختلف درباره شهرستان ابرکوه و صنایع دستی این شهرستان را از دیگر خدمات این دفتر عنوان کرد.
وی همچنین افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های عضو کارگروه خدمات سفر، ظرفیت اقامت یکهزار و 200 مسافر و گردشگر در شبانه روز، در این شهرستان برای تعطیلات نوروزی فراهم شده است.
قدیریان ادامه داد: این ظرفیت سازی شامل 400 تخت درخانه مسافر، خانه های بوم گردی و مهمانپذیرها و 800 نفر در مدارس است که این میزان پذیرایی مربوط به زمان عادی است و در مواقع اضطراری امکان افزایش ظرفیت نیز وجود دارد.
این مسئول اضافه کرد: شهرستان ابرکوه از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است و 128 اثر تاریخی و طبیعی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .
سه اثر طبیعی و 2 موزه مردم شناسی و موزه عبرت ، منزلگاه امام رضا (ع)، خانه آقازاده ابرکوه، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و 500 ساله و بافت 162 هکتاری تاریخی از دیگر آثار تاریخی شاخص این شهرستان بشمار می رود.
***
امام جمعه ابرکوه با تبریک ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام (س) و ولادت امام خمینی(ره) اظهار کرد: مادران با الگو گرفتن از بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه(س ) همت خود را در تربیت اسلامی فرزندان خود بکارگیرند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) به حق همسری مهربان و مادری دلسوز برای تمام دوران خلقت عالم است.
وی افزود: حضرت فاطمه (س) در دوران عمر کوتاه خود از ولایت دفاع کرد و در این راه به شهادت رسید و جان پاک و نورانی خود را در راه خدا فدا کرد.
حسینی ادامه داد: زنان و بانوان مسلمان، سیره عملی و اخلاقی و عبادی آن حضرت را سرمشق زندگی خود قرار دهند و هویت از دست رفته زن را در این عصر غفلت و ظلمت بازیابند.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تبریک و گرامیداشت ولادت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بعد از ائمه اطهار (ع) شخصیتی بی نظیر در احیای اسلام ناب محمدی(ص) بود.
شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.
7540/ 6014/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.