به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: پیامبران و ائمه معصومین (ع) از فراگیر شدن فتنه ها در دوران آخرالزمان به کرات هشدار داده اند و رهروان آنها باید دام های پنهان فتنه را به خوبی در نظر داشته باشند زیرا شیاطین و معاندین در پشت صحنه بازیگری می کنند.
وی اظهار کرد: در فتنه سال 78 «کوی دانشگاه» آنچه آن روز مطرح می شد، فقط دانشجو بود اما دام های پنهانی در آن قضیه موجود بود که عده ای بعدها به آن دست یافتند.
وی گفت: در فتنه سال 88 هم دام های پنهان زیادی وجود داشت که متاسفانه عده ای به آن توجه نکرده بودند در حالی که دشمن سال ها بر روی این فتنه کار کرده بود، اتاق فکر تشکیل داده و بر روی مساله ای که کاملا مردمی است به نام انتخابات دست گذاشته بود.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: دشمن در فتنه 88 از دام های پنهان استفاده و به اسم انتخابات کشور را درگیر کرد، وقتی مردم بیدار شدند فهمیدند عده ای بیگانه و دشمنان دیرینه انقلاب در خیابان ها شعار دادند که انتخابات بهانه و اصل نظام نشانه است.
وی گفت: هشت ماه طول کشید و چه ضایعاتی برای کشور حادث شد؛ اینها همه فتنه هایی بود که برای تاخیر بر شعور به ما تحمیل شد در حالی که در قالب انتخابات، بهایی ها و کمونیست ها مسجد آتش زدند و به سید الشهدا (ع) اهانت کردند، اینها چه ربطی به انتخابات داشت؟
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با گرامی داشت حماسه 9 دی اظهار کرد: مردم ایران وقتی این فتنه را درک کردند همانند سیلی به میدان آمدند و به عنوان روز بیداری و تجدید میثاق با ولایت امید بیگانگان را ناامید کردند.
وی با بیان اینکه شما در آستانه فتنه ای جدید هستید افزود: در این فتنه ها باز هم اصل نظام نشانه رفته و خوب پیداست که یک عده نفوذی در جاهایی که قرار گرفته اند با دزدی، اختلاف، ایجاد گرانی و فشاری که بر مردم می آورند با قیافه دیگری به خیابان ها می ریزند و می خواهند با ایجاد اختلاف عرصه را بر مردم تنگ کنند.
وی گفت: دم خروس به خوبی پیداست و اینها همان هایی هستند که حساب شده و با فشار بر مردم و حقوق های آنچنانی و ... می خواهند مردم را به خیابان ها بیاورند تا اصل نظام را زیر سئوال ببرند.

** سه اصل اساسی جمهوری اسلامی ایران/ فازمتر سنجش
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نظام اسلامی، قوای سه گانه و مردم سه اصل اساسی در جمهوری اسلامی ایران هستند ادامه داد: این سه در ادوار مختلف باید مورد سنجش قرار گیرند تا با مشکلی مواجه نشویم.
به گفته وی ممکن است هنوز برخی ها فرق نظام و دولت را ندانند، نظام اسلامی دارای قانون اساسی است و سمبل آن رهبری عالم، عادل و واجد الشریطی است که پرچمدار نظام است.
وی تاکید کرد: قانون اساسی تنظیم شده در اوایل انقلاب بر اساس عدالت ائمه اطهار (ع) تنظیم شده است و هیچ نقصی ندارد و قانونی است که نخبگان و شخصیت های اسلام شناس به عنوان اسلام ناب تدوین کرده اند پس هیچ جای اسلام ضعیف نیست.
عبادی گفت: در مساله قوای سه گانه، آنهایی که مسئولیت را پذیرفته اند قسم خورده اند که قانون اساسی را که بر اساس عدل است پیاده کنند، اگر کار مردم حل نمی شود، بی عدالتی و فلان کس دزدی می کند برخلاف قانون اساسی و نظام است و ربطی به نظام ندارد.
وی ادامه داد: در فازمتر دوم آیا دولتمردها در قوای سه گانه اسلام را به طور کامل پیاده می کنند یا به اسم اسلام هرچه دلشان بخواهد پیاده می کنند، مردم می توانند قضاوت کنند و تصمیم بگیرند.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه در مرحله سوم مردم باید مورد سنجش قرار گیرند افزود: همه خدمتگزاران در قوای سه گانه به طور مستقیم و غیر مستقیم به وسیله مردم انتخاب می شوند، آیا مردم در انتخاب کسانی که می خواهند قانون اساسی را اجرا کنند درست تصمیم گرفته اند.
وی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری بنا شده است و با دوره ای که عزت مردمش پایمال می شد و قانون هایی همچون کاپیتولاسیون ها تنظیم و تصویب می شد فرق می کند زیرا عزت به مردم برگشت و امروز دیگر پادشاهی و شاهنشاهی جایی ندارد بلکه همه خدمتگزار مردمند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی از همه نمازگزاران و مردم خواست در انتخاب تفکر کنند، دشمن و فتنه های پیش رو را بشناسند و همواره در کنار انقلاب و جلوی معاندان قرار بگیرند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.