به گزارش ایرنا سید علی اصغر رفاهی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بیرجند با بیان اینکه از این تعداد 80 نفر از استان خراسان جنوبی هستند، افزود: در این سیستم افرادی که شهرت به کار جهادی و انقلابی دارند شناسایی و به عنوان دیده بان پیشگیری جرایم محلات فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه در سامانه سجام، محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد، اظهار کرد: امیدواریم در آینده از 150 هزار نفر به عنوان دیده بان پیشگیری ثبت نام شود.
مدیر کل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: توانمند سازی هیات های مذهبی و سمن ها در استان ها شروع شده و اگر قرار است پیشگیری در کل کشور فراگیر شود باید از ظرفیت مردمی استفاده شود.
رفاهی افزود: مقام معظم رهبری پرچم پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی را در دست دارند و تا کنون 6 جلسه در محضر ایشان برگزار شده است.
وی اظهار کرد: در برخی استان های کشور در کنار دادگاه های خانواده مراکز مشاوره خانواده فعال شده اند و در آینده نیز در کنار دادگاه خانواده طبق قانون مراکز حمایت از خانواده مصوب مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور فعال می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برنامه محوری ترین معاونت است ادامه داد: مقام معظم رهبری بر پیشگیری از جرایم اجتماعی تاکید دارند.
رفاهی گفت: رهبر معظم انقلاب در ابلاغ دور دوم رئیس قوه قضائیه ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب اجتماعی را به عنوان راهبرد اساسی این قوه، مشخص کردند.
وی تصریح کرد: تکلیف ما فقط رسیدگی به پرونده نیست، احیای حقوق عامه، نظارت، اقدام مناسب برای پسشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان از دیگر وظایف ماست.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559* 6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.