به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز پنجشنبه در شورای مدیریت بحران شهرستان افزود: در حال حاضر بیشتر واحدهای روستایی شهرستان فاقد استحکام است که مردم می توانند برای بازسازی این واحد ها برای دریافت تسهیلات 20 میلیون تومانی با نرخ 5 درصد به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه درمیان از شهرستان های زلزله خیز خراسان جنوبی است، گفت: خانه های فاقد استحکام و خشت و گلی بیشتر آسیب را در حوادث می بینند که با مقاوم سازی این واحدها شاهد کمترین تلفات جانی و مالی در زمان وقوع بلایای طبیعی خواهیم بود.
وی افزود: در برنامه ایمن سازی در برابر زلزله، ایمنی ساختمانها و تمامی بناها از اولویت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که بناها به هنگام وقوع زلزله های شدید در صورت عدم استحکام و مقاومت لازم آسیب می بینند و به ساکنین آنها صدمه جانی وارد می شود.
فرماندار درمیان بیان کرد: جلسه مدیریت بحران شهرستان باید به موقع و به منظور نیاز سنجی دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران و آمادگی کامل آنها برای خدمات رسانی به مردم در مواقع ضروری برگزار شود.
بشیری زاده با بیان اینکه همه دستگاههای اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا در هنگام بروز حوادث بتوانند در کم ترین زمان ممکن بحران را مدیریت کنند، اظهار کرد: دستگاه های امدادی شهرستان تجهیزات خود را بخصوص در فصل سرما کنترل و بروز کنند.
وی با اشاره به برنامه محوری هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات طبیعی هم گفت: در هر سه بخش (مرکزی، قهستان و گزیک) شهرستان مانور زلزله زلزله در این هفته برای سنجش آمادگی دستگاههای امدادی در زمان بحران برگزار خواهد شد.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.