به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا بابایی یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور 300 روحانی، طلبه، استاد دانشگاه و دانشجو از دانشگاه‌های مختلف شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار کرد: خداوند برای علم و عالم درجاتی در نظر گرفته است و حوزه و دانشگاه نیز دارای مشترکاتی در اعتقادات هستند که باید کنار هم قرار بگیرند.
وی با تاکید بر وحدت هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه، افزود: دشمنانی که نمی‌توانند وحدت بین حوزه و دانشگاه را ببینند بین ایمان و علم، تفکیک قائل شدند و علم را مختص دانشگاه و ایمان و معنویت را مختص حوزه می‌دانند در حالی که این طور نیست و دانشجویان ما هم مانند طلاب اهل ایمان و ولایی هستند و این تفکیک خاص دشمنان است.
امام جمعه فردوس تصریح کرد: دو مرکز سازندگی نیروی انسانی برای ادامه راه امام و انقلاب، حوزه و دانشگاه است و بهترین سرمایه هر کشوری نیز نیروی انسانی است که تربیت کننده این نیروی انسانی، دانشگاه و حوزه است.
بابایی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه باید کنار هم باشند، به یکدیگر مشاوره بدهند و از تجارب هم استفاده کنند، یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه و همیاری و همکاری این دو با هم سبب اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ دینی کشور است.
وی گفت: انسان‌هایی که از علم و معرفت به دور هستند، عزت ندارند پس اگر می‌خواهید عزیز شوید باید خدامحور شوید و یکی از راه‌های کسب عزت، خلوت با خدا و به جای آوردن نماز شب است و نتیجه این خدا محوری و ارتباط تنگاتنگ با خدا، این است که انسان آبرومند می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه‌های فردوس نیز، علم بدون ایمان و ایمان بدون علم را نابودی دانست و افزود: علم و ایمان در کنار هم و حوزه و دانشگاه نیز همراه با هم می‌توانند انسان و جامعه را به سرمقصود نهایی برساند.
غلامرضا مدبرعزیزی تصریح کرد: به برکت اسلام و آموزه‌های دینی و اسلامی، علم بدون ایمان و ایمان بدون علم، هرگز در جامعه اسلامی ما رخ نشان نداده است و دانشگاه‌های ما در کنار علم به ایمان و معنویت و حوزه‌های ما نیز در کنار ایمان به علم توجه دارند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9865* 6054* خبرنگار اعظم جمالی* انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.