به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری قزوین، سید حامد موسوی در آیین گرامیداشت روز دانشجو با اشاره به نقش تاثیرگذار دانشجویان در جامعه، افزود: زمانی دانشجو در راستای وظایف خود حرکت می کند که همزمان با تحصیل علم به مباحث روز جامعه احاطه و آگاهی داشته باشد و نسبت مسایل و مشکلات کشورش احساس مسئولیت کند.
وی با بیان اینکه دانشجویی که مقتضیات زمانی خودش را درک نکند یک دانشجوی تمام عیار نیست،اضافه کرد: حوادث 16 آذر سال 32 که منجر به شهادت سه تن دانشجویان شد به دلیل اشراف این قشر نسبت به مسایل کشور بود.
موسوی با بیان اینکه دانشجویان یکی از قشرهای تاثیر گذار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بودند و همچنین در ایجاد حماسه هشت سال دفاع مقدس نیز نیز نقش تاثیرگذاری داشتند، افزود: این ها بدان معنا است که این دسته از دانشجویان مقضیات زمان خود را بدرستی درک کرده بودند.
موسوی با بیان اینکه دانشجو باید نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی کشور و استان خود حساس و آگاه باشد، اظهار کرد: جمعی از دانشجویان این مرکز پس از زلزله کرمانشاه به یاری آسیب دیدگان شتافتند که این موضوع بیانگر حس مسئولیت پذیری آنان بود.
وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرده اند،افزود: این موضوع رسالت دانشجویان را برای مقابله با اهداف شوم دشمنان حساس تر و سنگین تر ساخته است.
16 آذر همزمان با سالروز شهادت سه دانشجو در سال 1332 به دست مزدوران رژیم پهلوی روز دانشجو نام گذاری شده است.
مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور و دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف ارایه آموزش‌های علمی کاربردی و تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش‌ مهندسی و علوم ارتباطات از نیمه اول سال 1389 تاسیس شد.
دانشجویان این مرکز هم اکنون در 15رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی به تحصیل می پردازند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.